Ledig helg

 
 
 20121012
Valfrid & Manfred
Grattis
 
Grattis Ari på födelsedagen
 
Grattis Susanne P på födelsedagen
 
 
 
Ledig och skall ta hand om min onda kropp.
Jo hej du, tvättstuga till att börja med 7.00.
Måste skaffa tvätt maskin och torktumlare
känner jag.
Men i tvättstugan blir allt torrt och klart
det är ju skönt.
Lakan och handdukar tjocka kläder och allt,
det är det som känns bra när man är klar. 
Så det ska bli lite handling i dag, jag
ska ha kräftskiva med min bästis Eva
i helgen :).
Sent på året??
Ja men det är så när man har en väninna som är fullbokad
tremånader till ett halvår framåt.
Vi får lov att ta de tider som erbjuds, nu vart det i morgon.
Så jag ska handla i dag lite kräftor, räkor och annat gott.
Få se vilka av mina barn som dyker upp,
Förhoppningsvis kommer någon av dom.
 
 
 Camilla hämtar mig vis 12 tiden för att vi ska åka och handla.
Det som händer då är att Saga ringer.
Hon har ramlat och gjort sig illa,
Då tar man hem henne och ska kolla med läkarna
på vårdcentralen vad som skett.
 
Nå väl handla vart de också, en hel del blir det.
Hoppas det räcker.
Vad svårt det var att få tag i räkor, Camilla hi9tta två
kartonger på ICAMAXI.
Vi köpte kräftstjärtar som komplement, det får duga.
 
Gubben åker in till stan på firmafest!!!!
När han fyller år, jag som har fixat
med att ungarna skulle komma.
Vissa i alla fall.
Dom kar köpt presenter och blommor.
Vad barnen vart griniga,
hoppas han får dåligt samvete.
 
Har fikat med Thomas, Camilla, Robin,
Saga, Jessica ock Rille.
Dom var lite sura för att han inte kommer hem.
Sen var det en ensam kväll.
Alla försvann som en avlöning.
 
Lade mig för att sova vid 23 tiden och somna nästan bums.
MMMM sov gott.
VA!
vad hände sen???
KL: 03.00 exakt vad händer?
Jo jag vaknar i tomma huset och undrar vad fan är gubben.
Ringer honom och hör att han minsann är kvar i stan!!
VA!
 
 
Men vad gör du i stan?
Ingen har hämtat mig säger han,
men va fan har du ringt tidigare på kvällen då??
Nej jag har pratat i början på veckan att jag ska bli hämtad.
Det kanske skulle vara bra om du hade ringt din skjuts lite tidigare
på kvällen och på mint honom.
Snacka om hjärnsläpp.
 
Nå ja han var hemma 04:10 och har lagt sig nu.
Men jag kan fortfarande inte sova.
Ska nog ta upp detta med min läkare,
vad har jag för livskvalitet på mitt liv när jag inte
får sova som jag ska.
 
Så nu är det
over and out.
 
 
 
God natt
kära läsare
 
 
 
 
Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0