Bytt arbets dag


 
 
20120906
 
 
Lillian & Lilly
Grattis
 
 
 
Sov ända till kl 06.50
Upp väcka barn,
Saga kommer upp och når OK glad och utvilad.
Robin mår illa ont i huvudet och är yrslig.
Vad ska jag göra med honom??
Han ska till läkaren i morgon.
 
 
Jaha då är det bara att sjuka anmäla honom.
Ge honom Alvedon och dra täcket över huvudet.
Undra jag hur detta kommer att bli.
 
 
Jag tar en dusch, funderar lite.
Intar min frukost vid daton, jag äter lugnast då.
Har en otrevlig förmåga att kasta in maten.
Och då får jag ont i min mage, inte bra.
 
Ska ta det lugnt nu på förmiddagen för att sen
ta mig till jobbet.
Renate ska köra mig dit för hon vill hitta
till Rosendalsgården.
 
Har lite små saker att ringa.
Så förmiddagen rullar på.
 
 
Renata körde mig vid 12 tiden till jobbet.
Hon ville veta vägen dit.
Så sen var det full rulle med att få
upp de nya pärmarna på alla boendes rum.
Det tog lite tid men nu är de där.
Hoppas dom sitter bra, och att alla är nöjda.
Kan tänka mig att någon sitter galet.
 
 
Var uppe på Avd. 2 i kväll, det kändes lite bakvänt.
Jag saknar tanter och farbröder där.
Har nu varit nere på ettan i 5 månader.
Det går väl bra, och man har kommit in i dessa
tanter och farbröders rutiner också. 
 
Kvällen var över kl:21.00
gubben hämtade mig och då var det övningskörning.
Väl hemma var det spänt och jobbigt.
Jag tror min lilla familj har fått spader.
 
 
Dom ska tjafsa varje dag och
det är nog Robin som får mest skit.
Saga klarar sig bra för hon är tjej, Ari tycker inte
en kille skall hoppa på en tjej.
Och jag funderar lite lätt,
>Hur tänker han nu?<
 
Så kan det vara även i bra förhållanden.
Hehehehe
 
 
Nu är det sängen som väntar
Natt
 
Dagens namn
 

Tindra

Tindra är ett nytt kvinnonamn, som snabbt har ökat i popularitet under 2000-talet. Det är det 170:e vanligaste namnet bland nyfödda och det finns 4540 kvinnor som har förnamnet Tindra. Av dessa har ca 2769 namnet Tindra som tilltalsnamn/ förstanamn. År 1996 fanns bara två. Tindra betyder "glimma, gnistra, lysa (om stjärnor och ögon)".

Populäritet idag: Minskar

Placering på namntoppen 2011: 60

Antal kvinnor med namnet i Sverige: 5713

Antal män med namnet i Sverige: 1

 
 
Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0