Den röda dagen

 
20120909
Anita & Annette
grattis
 
Dagens ros 
 
Men det var inge bra att lägga sig före 22.00 i går.
Vad hände?
Jo jag vakna 03.54 exakt.
Och kan inte somna om. så vad gör jag?
Går upp , duschar, tar lit jouce och har kollat in facebook.
En sån spännande morgon.
NOT ...
Jaha har tittat/skrivit färdigt på facebook,
det var det, och nu är det bara att invänta kl:,
den ska bli framåt 07.00 innan jag åker till jobbet.
Detta blir en spännande dag
Jag lär vara dö trött vid fikat kl.9.00.
 
Har blivit het diskusstion på facebook efter jag och
Ylber satt ut en notis om att vi borde sätta äldre
på fängelserna för där får de både bad,
underhållning,mat omvårdnad ochlön.
Jag sätter den här också.
Var god och läs;
 
 
Sätt våra gamla i fängelse och de kriminella på äldreboenden!
Då får de gamla möjlighet till bad, hobbies och utevistelse.
Ingen kan stjäla från dem, de får fri kost och logi, tv, underhållning
och de får pengar istället för att betala. De kriminella kan få kall mat,
inga pengar, vara helt ensamma, få lyset släckt klockan 20:00
och duscha 1 gång i veckan.  
 
Detta är lite negativt mot äldreomsorgen helt klart,
men också en tankestälning som kan vara värt att fundera på
till ett val, eller ta upp frågan
>hur tänker politikerna här<
En mycket het fråga är det.
Svaret ..?
Ja jag vet inte, men det är så,
våra gamla som byggt upp samhället får inte bara betala
dyrt för att bo på hemmet och få vård.
Dom skattar för redan skattade pengar.
Läskigt när vi blir gamla, eller våra barn
hur är det då?? 
 
En söndag
Nä vi återgår till dagens agenda,
Jobbet väntar så då tar vi satts och far dit.
 Det tar så där 20 minuter att köra till mitt jobb,
eftersom jag håller hastigheten ganska korrekt.
Massa bilar blir griniga och vill inte ligga i röven på mig.
utan ska bara om sen fis kör dom framför mig.
 
 
 
Andra ligger verkligen och trycker i häcken på mig.
alltså hur fan tänker dom.
Jag kör inte som dom utan måste hålla
fart begränsningarna.
Annars får jag inger körkort.
Om dom vill bli av med den
OK fine
för dom mig stressar dom inte.
 
Kom precis till jobbet 7.30 i dag,
oj oj oj
Min kollega till och med ringde för att se var jag var.
Hehehe
Då var det bara att dra igång.
Inga som hälst svårigheter.
En lite sak kom bara ,
en farbror ramla.
Det är inget ovanligt men det kan vara obehagligt ändå.
Dagen sluta 17.00 och det var lugnt och skönt,
vill hem är en smula trött.
Och gubben har gjort bakad potatis med tonfisk/lax röra.
Skapligt gott.
 
Nu skall jag ta ett bad och slappa lite.
Skön kväll gott folk
 
Inom sin tid
God Natt
 

Dagens namn

Rickard

Rikard är ett mansnamn som har sitt ursprung i det fornhögtyska ordet Richart, som i sin tur är sammansatt av "Rik-" som betyder "mäktig" och "-hart" som betyder "hård". Stavningen Rikard är den som står i den svenska almanackan. Andra stavningar är Richard och Rickard (som just nu är den vanligaste stavningen i Sverige). Det finns 22304 män som har förnamnet Rickard. Av dessa har 11511 namnet Rickard som tilltalsnamn/ förstanamn.
Namnsdag 7 februari.

Namnsdag : 9 Juni

Populäritet idag: Minskar

Placering på namntoppen 2011: Inte i topp 100

Antal män med namnet i Sverige: 22332

Antal kvinnor med namnet i Sverige: 0

 

 

 

 

Slut i rutan

 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0