En kväll på jobbet.

 
LÖRDAG
20120908
Alma & Hulda
Grattis
 

Mina barn

Som jag väderar högt i livet.

Älskar er av hela mitt hjärta.

 

 

Jag var seg på morgonen, inte för att jag är trött,
nej jag var bara seg.
Fick frukosten fixad av gubben, stekt ägg på mackan, fil, musli
och C-vitamin.
Gubben åkte iväg till en kompis för att hjälpa honom
med några saker på tomten.
 
Jag fixa lite på balkongen, tog bort döda
blommor och annat kraffs.
Tiden springer iväg, nu var det tid att
¨åka till jobbet.
Jag ska luncha med Lollo 11.30.
Det var ju skoj, jag träffa Ulla på bussen.
Hon jobbade hos oss för två år sen.
Nu är hon på Suvsta gården.
 
 
Hon skulle häls på några gamlingar på jobbet.
Hon var kvar en  stund och sen åkte hon hem,
Det var fullrulle hela dan, massor att göra.
Det ser bra ut och jag tror allt var klart till 21.00
Jag själv slutade 20,00 åkte hem, skönt.
 
En kaffe lite koll på facebook sen till sängen.
 
God natt gott folk
dröm sköna drömmar.
 
 
 
Dagens namn
 
 

Jerry

Jerry är en smeknamnsform av Jeremias, vilket betyder "upplyft av herren". Det kan oxå vara en smeknamnsform av engelska Gerard, trolig betydelse "spjutkämpe".....

Placering på namntoppen 2011: Inte i topp 100

Antal män med namnet i Sverige: 5895

Antal kvinnor med namnet i Sverige: 12

 

 

Slut i rutan

 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0