Fredagsmys??

 
 
Hihihi
 
20120907
Kevin & Roy
Grattis
 

 

Nea

Behöver en styrkande kram

och en tröstande blomma

Krya på dig

 

 

Det var en skön morgon hade jag förväntat mig.
När jag upptäcker att kl; ringer 06.00.
>Varför <
han jag tänka.
Ja just det, nu mins jag ....
Power walk
Jag, Robin och Saga.
Så var det.
Då så, upp med barnen och på med idrottskläder.
Här ska gå.
 
 
 
Det tog inte så lång tid, första dagen inte så långt.
I morgon får jag gå själv, barnen är inte hemma.
Men söndagsmorgon då ska vi gå igen.
 
 
Det var frukost efter och duschen efter det.
Man ska ju svettas färdigt.
Barna gick till skolan och jag var kvar hemma.
Har en läkartid med Eva Olsson kl:10.00,
det ska bli skönt att fixa i ordning med allt runt omkríng mig.
Ont i axlar, ont i knän och lite andra knsiga saker.
 
Jag luncha med Robin som efteråt gick till skolan.
Jag skulle träffa bästaste svärdottern och
två av de underbara barnbarnen jag har.
Vi fika lite och sen så titta vi på lite saker hit och dit.
 
 
 
Köpte lite till tjejerna och födelsedagspresent till tindra.
Hoppas hon blir nöjd.
ska få krama dom lite nästa helg, hoppas på bra väder då.
Jag och Nea skildes åt där runt ett tiden. hon skulle
hem och jag ska hem till tvättstugan.
 
 
 
Jag kom hem 13.50 och fick lite brottomt att få ihop tvätten.
Men det gick bara bra. Börja ned maten vid 16 tiden, vi ska ha
Kina mat, det är så gott.
 
 
Camilla och Thomas kom över en sväng för att bar säga hej.
Det var trevligt att se dom.
Jag upp täckte att min gubbe har blivit
förkyld en smula.
Och alla vi vuxna tjejer vet ju hur jobbigt det är
när en kille har en riktig förkylning!
 
Men min man masade sig upp runt
19 tiden och fråga om jag ville övningsköra lite.
Va?
Nu har han vilat en stund och då kunde vi åka till
Högdalen för att fika.
Jag var inne i Stockholm och körde.
Det gick ju bra.
Hemma vid 21 tiden så det kändes riktigt bra.
Nu är det bara att slappa framför TV en stund sen sova.
 
God natt mina trogna läsare.
Ha vackra drömmar.
 
 
 
Dagens namn
 

Olivia

Kvinnonamnet Olivia kommer, liksom troligen den manliga motsvarigheten Oliver, av det latinska ordet för "olivträd", eftersom olivträdet troddes vara fredens träd blev namnet Olivia också kallat den fredsälskande Namnet har använts i Sverige sedan 1700-talet. Namnet klättrade snabbt uppåt på topplistan under 1990-talet och ligger numera på 10:e plats. Det finns 15803 kvinnor som har förnamnet Olivia. Av dessa har 7424 namnet Olivia som tilltalsnamn/ förstanamn. Namnsdag: 15 april.

Populäritet idag: Minskar

Placering på namntoppen 2011: 14

Antal kvinnor med namnet i Sverige: 19115

Antal män med namnet i Sverige: 3

Namnsdag : 15 April

 
 
 
Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0