Grönan

 
 
 
20120902
Justus & Justina
Grattis
 
Dagens ros
 
 
Vi ställer en kl i dag, vi ska faktiskt åka in till
Stockholm, Gröna Lund.
 
Nu är det som vanligt med mig att jag vaknar så himla tidigt.
Kl 05.45 var kl på när jag klev upp.
Fixa köket först med att tömma diskmaskinen lite diskret,
för att fyll den igen.
Intag av frukost, gubben var uppe, nykter och pigg.
Annat var på lördagsmorgonen när det gällde han då.
Sen vart det dusch.
 
Väcka barnen vid 8.00, Saga mår inte så bra i dag.
Förkyld som bara den.
Gav båda barnen medicin.
 
Vad som hände sen vet jag inte men
det vart tjafs när vi skulle åka. Robin vart så ledsen och arg.
Det höll på att sluta med att Robin skulle bli hemma.
Men efter övertalning kom han med.
 
Barn i ett nöt skal.
Vad gör man?
Tar den ena och slår den andre?
Ja kanske om man fick.
Det hjälper dock INTE.
 
Väl inne på djurgården var det lungt mellan dom och dom har
haft en bra dag.
Vi startade med flygandemattan sen kvasten,
  Kvasten
kön var inte så lång.
Saga och Robin åkte extreme.
 
Jag satt och vänta på dom, jag åker inte den.
Sen var det bergodalbanan,
Twister.
Jetline      Twisterbygget  
 
Sen var det lunch tid.
Barnen och Ari tog varsin pizza,
Jag tog nachos.
Nu fick ungarna åka Insane,
 
Insane illustration
 
oj oj oj inte jag, jag står över.
Vi skulle ha fortsatt med lustiga huset
med nu var kön så lång så vi tog en tur med
Twister igen.
 
Sen var det glass i stora lass,
spökhuset för Saga och Robin.
 
Spökhuset
 
Spökhuset
 
Någon jagade Saga och hon vart skit rädd och
Robin höll vist på att dö av skratt. 
Två törstiga ungar in köper varsin sluch.
Robin och Ari skjuter lite,
och Robin fick nästan 5 skott i mitten.
42 poäng tror jag det vart.
Bra jobbat Robin
 
Vi körde hem och åt på Sibylla vid
brandstationen hemma vid Hågelby.
Sen var det bara att brassa hem.
Var förbi Camilla och hämta smörgåstårta
som Lena Karlsson,
Göran fyller ju i dag :)
 
förkyld
Så bäddar ner en dålig Saga som mår skit.
Hoppas hon slipper gå till läkaren i morgon .)
Nu kommer kvällen att fortskrida i sakta mak tills jag
går och lägger mig.
 
 
Dagens namn
 
 Saga

Saga är ett kvinnonamn av fornnordiskt urpsrung med betydelsen "sierska", "hon som ser".
Saga var namnet på en asynja i den fornnordiska mytologin. I en berättelse dricker hon och Oden ur ett gyllene kärl i hennes boning Sökkvabäck. Enligt Snorre Sturlasson var hon ett fristående väsen, men vissa menar att hon är identisk med Odens maka Frigg men på flera platser har man funnit belägg för att Oden istället hade en dotter som var Saga. I modern tid har namnet Saga även felaktigt förknippats med ordet saga i betydelsen "sägen", "folksaga" eller "berättelse". Äldsta belägg för namnet som personnamn i Sverige är från 1873. Namnet är relativt ovanligt, men ökade ett tag popularitet och låg på 21:e plats på namntoppen 2009.År 2002 fick 608 flickor namnet, varav 383 fick det som tilltalsnamn. Namnet minskar just nu i popularitet.

Namnsdag : 8 Oktober

Populäritet idag: Minskar

Placering på namntoppen 2011: 27

Antal kvinnor med namnet i Sverige: 11197

Antal män med namnet i Sverige: 1

 
 God natt
 
 
 
 
 
Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0