Kort arbetsvecka börjar i dag

 
 
20120911
Dagny & Helny
Grattis
 
 
Pernilla
Vår handledare på
SoL mötena.
Hon är tillbaka efter att
ha fått en son
Välkommen till baka
och
Grattis igen till killen.
 
 
 
 
Klockan ringer 05.00, upp och duscha.
Intar frukost som vanligt vid daton.
Vilka har skrivit till mig då??
 
 
 
Åker med gubben ner till station.
tar tåget mot Huddinge,
sen var det bussen :)
 
 
Är på jobbet och ska vara lite på kontorssidan,
gå igenom all dokumentation igen.
Den var rätt hyfsad, men hitt några konstiga saker
on att det inte finna KP till alla.
 
Tog en snabb lunch och en promenad ner till gymnasietorget.
Skall vara dokumentations möte,
så kallat sol möte :)
 
Gubben och sonen hämtade mig,
jag körde hem och min älskade son
terra mig hela vägen hem till Salem.
Han skulle få hjärtinfarkter och han var så rädd när jag körde.
Och det som var värst var att även gubben satt och höll på, vilka grisar.
 
Vad var det gubben sa ...
Ja just ja,
du får tåla detta!
Eller hur han ska allt få för att tåla detta.
Morrrrrrr
 
 
Då är det spagetti och makaroner i dag.
Lite små seg är jag.
Känner mig lite tung i huvudet.
Ska väl titta på lite TV och bara ta en toy eller så.
 
Dagens namn

My

My är ett kvinnonamn. My är också den tolfte bokstaven i det grekiska alfabetet. I sagorna om Mumin finns det en karaktär som heter Lilla My.

My betyder en miljontedel eller eventuellt; en på miljonen.

My har varit ett ganska vanligt namn från 1990-talet till 2000-talet, och befinner sig på 74:de plats på 100-i-topplistan. Majoriteten av de som heter My är under 30 år. Det finns 7409 kvinnor som har förnamnet My. Av dessa har 4617 namnet My som tilltalsnamn. Det finns även 13 män som bär förnamnet My varav 4 har det som sitt tilltalsnamn. År 2002 fick 239 flickor namnet, varav 149 fick det som tilltalsnamn. Samma år fick ingen pojke namnet.

Populäritet idag: Ökar

Placering på namntoppen 2011: 73

Antal kvinnor med namnet i Sverige: 8010

Antal män med namnet i Sverige: 12

Namnsdag : 16 April

 

 
 
Godnatt  
 
Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0