Stor dag

  
20120910

Tord & Turild
Grattis

 


Tindra



Hon blir en stor skoltjej.
Grattis farmors tjej


I morse blev riktigt arg för att jag vaknade kl: 03.15
och kunde inte somna om. Jag låg länge och gav mig inte
tittade sista gången på kl: 05.45.
Vakna med ett ryck 06.45 och undra om jag försovit mig.

Han tänka en stund och sen kom jag ihåg att jag
hade tvättstuga nu på morgonen.
Så jag upp tog tvätten och gick ner till tvättstugan.
Den vart klar 9.25, skönt.


Jag tog tåget till Stuvsta och skall hälsa på Erick.
Hennes mamma är här från Mexiko.
Det var så kul att se henne igen, en underbar liten tant.
Det vart en snabb fika för att Ericka skulle ta Kevin på 4-årskontroll.
Och även ett annan läkarbesök.
så vi ska träffas över en snabb lunch på onsdag.

När jag väl kommer till Tumba igen ringer luren och det är Camilla.
Hon låter väldans andfådd. Men vad har hänt här då?
Vad är det sa jag. Jag kan knap andas säger hon, men fan också.
Kom till Tumba så far vi till akuten sa jag.


Så då blev jag sittandes på akuten denna eftermiddag.
Lungorna var inte så roliga för henne.
lite värktabletter som är OK för kottis och sen hem och vila
var vad läkaren sa till slut.

Men jag var hemma vid 5 tiden och då var jag trött och en smula irriterad.
Sitta ett par timmar för att få värktabletter, ja det är ju alltid något :)
Har ätit och ska nu ta en kopp kaffe,
titta på TV och sova sen. Det gäller att inte somna för tidigt för
då är man vaken kl 3 I natt också.
Nä titta på en film eller så, skulle vara bra.

Tack för att du har tagit dig tid och läst om min dag.
Det är alltid lika trevligt och se att du har varit inne.
Någon dag så har jag många läsare kanske,
men fram till dess är jag super duper
nöjd att du läser om mina dagar.

Tack ännu en gång.
Välkommen igen i morgon.

God natt

 

Slut i rutan

 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0