Helg :)

FREDAG
130412
Liv
Grattis
Nu är det slut på veckan
:) 
  
 
 
GODER MORGON
 
 
Hejsan, då är det lite läsning om denna fantastiska dag.
Fredagsmys, fredagsfrukost, kort dag, ledig helg.
Vad mer kan man begära??
 
 
Vaknade så där 30 minuter före klockan i dag, så in i en varm dusch,
på med varma kläder och sen inta en frukost innan klockan är fem!
Bra jobbat Phia, sanslöst, när man kan sova eller.
Jag sover ju inte så bra på morgonen då.
Jag tränar på den saken :)
Jag har inte vågat ta medicinen för dålig sömn ännu, är
lite rädd för efecten dagen efter.
 
 
 
Så jag går och startar bilen så den åtminståne är
ljummen när man kommer till Huddinge.
Ingen trafik överhuvudtaget. Näst intill tomt på vägarna.
Är alla lediga bara för att det är fredag eller har
hela svenska folket flex tid??
 
 
Väl på jobbet tidigt, en kaffe och en smörgås
Nu börjar dagen :)
Har full koll på vad som händer här, eller försöker åtminstone.
Har ansvar för medicinen i dag, det går som en dans och allt är bara bra.
Vi har vår berömda fredagsfrukost i dag vilken jag älskar.
Det är got som bara den.
Kan vara att vi fikar så många tillsammans.
Så är det nog.
 
 
Dagen flyter på och jag får det lite het om öronen,
det fixar jag ju själv efter som mina damer har dusch
på samma dag och jag vill gärna ta båda själv.
Jag jobbar bara två fredagsmornar, och dom tar ag hand om
duschningen av mina tanter, det blir stressigt och väldigt sent i bland. 
 
Nu gick det hyffsat.
Han med en massa annat också. Vi var ett bra gäng i dag.
Lunchen kom och det var skönt att få sätta sig en stund.
Ligga på soffan och återhämta sig i 10 minuter.
Så skönt :)
Nu är det bara eftermiddagen kvar.
Sen är det tack och hej lever pastej.
Gubben var lite sen i dag så han fick jag vänta på.
Det gör inge för jag snacka lite med sjuksköterskan Lena en stund,
en trevlig person, alltid glad och pigg.
 
 
Nu är vi hemma och vi skall handla :)
Eller hur, gubben håller på att tuppa av och tar sig till sängen
precis innan han slockna. Sov till 20.30 då är jag så
seg att jag vill inte gå till affären. Det få vara.
 
 
Kvällen vart lite konstig för jag lade mig för att sova,
sov en stund sen vaknade jag och kände att jag inte kan somna om.
Va fasen nu då. klockan är ju bara 23.00.
Då går jag upp och letar rätt på något uttråkande spel på datorn så jag kan bli trött.
Och det fungerar ... efter en timme kan jag gå till min säng och stänga ögonen. 
 
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
  
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0