Kortet eller ej

 
LÖRDAG
130413
Artur & Douglas
Grattis
 Barnbarnen
 
 
 
 
 
GODER MORGON
 
 
Hej
Oj i dag händer det saker, hoppas jag får med allt i dag.
Du får bra läsning nu sitter du bra?
Luta dig bakåt och läs
 
 
 
Gubben försökte putta ur mig från sängen i dag.
 Jag putta tillbaka många gånger men till sist skiter jag i det och går upp.
Klockan är i alla fall så där 5.30 så jag kan ta en frukost nu.
 
 
Vi tar duschen om en stund, jag kollar in FB först och sen kan jag
hoppa in i duschen, Det ser kallt ut utanför mitt fönster,
det är dock 3 plus men det regnar och susar lite då är det kallare.
Snön smälter lite fortare när det regnar så OK det får göra det då.
 
 
 
Jag är lite spänd för dagen, återkommer om det.
Barnbarn skall komma till mig och det skall bli kul :)
 Då är det bara att dra ner till centrum för att handla
lite till kylskåpet som står och gapar tomt.
Det är inte klokt vad det går åt såna vardagliga saker som
ost, mjölk, smör, fil, pålägg. Det tar slut på två dagar i bland.
Det är just en son dag i dag, allt är slut :)
Jag och gubben går ner vid 10 tiden för att köpa lite saker.
Vi hinner med en fika före min uppkörning.
Saga kommer ner och hämtar mellan målet, hon har match i dag.
En viktig match, vinna eller förlora.
Vinner dom spelar dom vidare, förlorar dom är det tack och hej.
Hon vill vinna, men laget är inte sammansvetsade.
Det är för stor skillnad på tjejernas kunskaper.
Dom måste få upp de tjejer som ligger lite lägre.
Men mer träning skall det funka.
 
Så nu är det daxs att ta sig till trafikskolan :)
Oj vad jag har fjärilar i magen.
Det är miljoner av dom och dom försöker vara på samma plats allihop.
Claes är sen eller jag är skit tidig. Ali öppna dörren så jag kan sitta i värmen.
Vi skall åka runt lite och träna lite på allt möjligt.
Och det startar så bra så det är inte sant.
Sen gör jag allt fel känn det som :)
Sen blir det bra igen.
Vi tar oss till trafikvärket, don hr en skruttig lokal vid
Södertälje södra.
 
 
Där väntar vi på en bedömare.
det blir en tjej och hon ser trevlig ut. Så då kör vi.
Oj vad det skall vara nervöst då.
 
Nu är det bara att visa att tanten kan, jag kan och jag ska ta mitt körkort.
Så det så!
Först upp på motorvägen, sen av vid Moraberg bort mot Moraberg. Bort mot centrum,
bort mot motorvägen vid Hovsjö .
Över mot industriområdet där. Sen upp till södra igen.
klart.
Hon satte sig och titta på sin dataskärm sen titta hon på mig och sa
"jaha då var det klart och du får använda ditt ID tills körkortet kommer"
"Grattis".
Sen var det tack och hej. Hon gick och jag var fortfarande i ett vakuum att
inte fatta vad hon sa. Jag letade upp Claes och han titta på'
mig och fråga hur det gick.
Bra sa jag OK då tar jag nycklarna och kör hem. Sa han.
 
 
Väl i Tumba Tog jag en fika innan jag messade barn och prata med gubben.
Jag lura gubben lite bara för att jag kan :)
Gubben kom ner till Tumba och hämtade mig.
Vi kör upp för backen och jag berätta och berätta och berätta
hur fel jag körde innan och hur min trafiklärare fråga hur jag tänkte här.
Och sen berätta jag hur jag körde upp och sen sa jag
Och det var de.
 
Han titta på mig och sa ... Men fick du inte kortet?
Jo sa jag skulle jag inte det??
Han vart skit arg först när han upptäckte att jag suttit och
drivit med ha eller håller honom på linan så att säga.
Sen kramade han mig och sa grattis.
 
Så nu skall alla som undra få reda på det också, inte många som vet att jag kört upp
men håller på med körkortet.
Några rader på FB :)
Kvällen vart gemytlig med busungarna och lite barn besök.
Johanna och Amanda var överlyckliga att få sova hos mig.
Sen kom farmors troll och hon släppte mig inte med blicken, inte ens när hon lekte.
Hon visa alla saker för mig så jag viste exakt vad hon lekte med.
Lukas farmors lilla Lukas, han är som sin pappa.
Lukas kommer, ler och säger hej, kolla leget och vet vad alla gör.
Då kommer han till mig och säger.
" Farmor kan jag bada?"
Ja det är klart sa jag. Och han sken som den finaste solen i världen.
Lukas i badet, flickorna hitta klippdockor och Joline
hon hitta fina dockan och massa nallar.
 
 
Camilla och Thomas kom och gratta mig, det var riktigt roligt.
Lilla Linus han växer så det knakar.
Så lik Lukas och drag från Joline.
Ändå är han lik Thomas också.
Vi käka kyckling gryta och ris, tog lite fika med choklad till
Det var gott.
 
Nu kommer kvällen och Joline blev så trött på två sekunder att
det var så fantastiskt att se.
Pang
Och inget var bra, fram med sängen och en flaska och
Pang
Sen sov hon.
 
 
0Nu var det de större barnen som skall titta lite på TV.
Tecknat innan sov tid, bra sätt att varva ner.
Jag har tvättstugan också så det blev lite mycket.
Men så skicklig som jag är fixa jag det också.
 
Nu är det bara tid för lugna gatan
Barnen sover och Thomas Och Camilla skall gå hem.
Sov gott barnen dröm fina drömmar
 
Jag tittar på skärnornas krig
sen somnar jag.
 
Vilken upprymd dag
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
 
  
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0