Ledig :)

 
 
FREDAG
130426
Teresia & Teres
Grattis
 Robin
Tappra sonen
 
 
 
 
 
GODER MORGON
 
Oj vad dagarna rullar på det kommer nya på löpande band.
Och jag undrar lite lätt är det bara jag som tycker den rullar på utav bara den??
Jag har lång ledigt nu och det är ljuvligt.
Men det säger inte att jag kan sitta hemma och njuta av dagen,
nej då jag har att göra.
 
 
Så min dag börjar när gubbens klocka ringer och det är tid för en
liten frukost, sån där vardaglig ting, en snabb dusch.
Jag har lovat att köra min svärson till sitt jobb i dag så jag plockar upp honom
06.45 för att sen åka och tanka och sen i väg mot Essingen.
 
 
Så det gick ju alla tiders hitta ut där i från utan problem.
Så raka spåret upp på en snabb fika hos Camilla för att sen
ta mig ner till centrum och möta Robin.
Vi skall luncha innan vi åker till läkaren i Södertälje.
 
 
Då intar vi en sallad kyckling så klart.
Man får snart skärpa sig med att bara äta kyckling.
Det är så gått ju :)
 
Nu min unge herre skall vi ta oss till Södertälje och
hjärt- & kärlcenter. Det är lite nervöst för Robin, vad är hans fel på hjärtat?
Kommer det betyda problem eller??
Han har tusen frågor och det skall han få svar på nu.
Eller åtminstone några av frågorna.
Först tar dom bort bandspelaren, sen pratar vi med läkaren som visar inspelningen.
Det är så att sonens hjärta slår väldans långsamt.
Det är inte farligt men det kan vara en orsak till att han svimmar.
Så det finns saker att göra som att sätta in en pacemaker.
 
 
 
Nu blir det fler prover och undersökningar först.
Man skall utesluta massa annat och vara säkra först.
Han har en trevlig läkare som förstår att Robin är lite nervös
inför detta.
 
 
När vi är klara med detta så tar vi oss ner till labb för att ta lite blodprover.
Det är inte heller Robins stora favorit .. nålar.
Så nu är det bara att fortsätta utredningen.
Nu tar vi och åker hem tycker jag, vi köper lite Aloe Vera vatten först sen
kör jag honom till Tumbas skate park.
Och jag tar mig hem.
 
 
När jag kommer hem ligger gubben och sover.
Han har det tufft mannen :)
Jag plockar lite fixar maten och inväntar samtal från Ellie som
skall komma på besök.
Det är ju dop på söndag. :)
Vi äter lite Wok mat i dag :) Kyckling så klart.
Tänker på min sons goda wok mat, det är så gott, jag skall be att få
lite matlåder nästa gång han gör det.
Jag kan köpa lite extra för det.
Det kommer bli super gott.
mmmmmm
 
Så nu kommer Ellie och Fredrik, det är ju bra, det blir inte så sent utan
vi hinner med ett besök på mor & fars grav.
Det ser för taskigt ut där.
Måste lägga dit en blomma.
Då tar vi en och åker förbi Mc Donalds och tar en glass.
Någon magnum flurry .
Då åker vi hem igen och det är ju OK efter en lång dag.
Nu skall vi bara bestämma hur och var alla skall sova.
Det blir lite problem hit och dit.
Men vi tar Saga till Robins rum och Elli får låna Sagas rum med knorr.
 
Jag och Ari kommer på att Elli och Fredrik kan ligga på
luftmadrassen i vardagsrummet.
Så blir det i natt.
 
Nu sover vi :) 
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
 
 
  
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0