Lördag

 
LÖRDAG
130420
Amalia & Amelia 
Grattis
Våren
Nu kan man säga att den är här 
 
 
 
 
GODER MORGON
 
Hej!
Kul att se dig, eller ser och ser en tolknings fråga.
Jag ser dig inte fysiskt.
 Men ändå kul att se dig :) 
I dag är det som sagt lördag, jag måste köra min bil till en annan
verkstad. Inge kul, jag vill ha min bil.
Jag har inte tagit körkortet bara för att inte ha en bil att köra.
 
Så vakna vid 15.20 trodde det var fredag väcker gubben och
säger att han är sen till jobbet. Då talar han om att det är lördag så vi kan softa :)
Så det kan gå när man inte har koll på dagarna.
 
Ja det är bara att ta sig till den varma duschen och sen klä på sig. 
Inta frukost med gubben som också nu är klarvaken, tack vare mig :)
Det var inte meningen att väcka han men jag trodde han skulle jobba.
Han kommer säkert att lägga sig och sova på dagen när vi har varit ute
med våra ärenden i dag.
 
 
Jag fick ett mess att min lur var klar så jag får min kära telefon tillbaka :)
Hoppas den fungerar bra nu. Vill inte ha massa krångel och Ari
vill ha sin privata lur också.
 
Vi skall åka runt 9 tiden så det blir bra de.
Sitter nu här och dricker kaffe och inväntar tiden, lugnt och harmoniskt.
Nu är det tid för avfärd mot Salem, en fika och sen lite snack med Linnea.
Gubbarna skall titta på ett jobb innan jag och gubben drar mor Solvalla.
 
 
Väl i Salem blir det goda smörgåsar till en kopp kaffe :)
Linnea har stekt ägg och det är smarrigt på en rostad macka.
Sen blir vi ensamma jag och Linnea, det blir kärring snack om ditten och datten.
Det är så trevligt att sitta här i Salem och snacka med svärdottern.
värkligen en fin stund, tack gumman.
 
 
Nu kommer Ari och Jimmie då skall vi åka till Bullen och hämta Saaben,
Vi skall till garaget först innan vi kan komma i väg mot Solvalla.
Det är så skönt att köra sin bil dock för en kort stund.
Väl framme kommer han där och säger att han skall titta på bilen,
men det tar ett tag. Vi åker för att ta en fika.
Är borta en och en halv timme.
Vad händer???
 
Oj då bilen dog precis när jag skulle kolla vad felet var.
Eller hur, vilken skojare. Va fan han skulle ha fixat detta innan
vi tog hem bilen för ett år sen.
Men smiter undan hela tiden med ursäkter.
Fan vad sur jag är, det vart svart i hela huvudet
Pang!!!
På vägen hem var jag grinig hela vägen
vilken energi förlust för mig alltså, trött som få blev jag.
Var tvungen att lägga mig en stund, helt slut.
Jag gillar inte att behöva bli så arg, jag blir helt tömd på energi.
Sov en timma tror jag, sen hade Ari fixat maten så jag satte mig och åt.
 
 
Star Wars 3
blev det i dag fast inte på
vanlig TV utan hemma hos Camilla och Thomas på stor TV.
Så inga störningar och ingen reklam.
Det var en super bra film.
 
Hemma igen och skall väl lägga mig och se någon fil kan jag tänka mig.
Har dock ingen aning om vad som kommer.
Ja just ja ingen telefon hämtades i dag, jag var för arg för att gå dit.
Skit också.
Jag får allt ta den i morgon.
 
Nu är det  hej svejs.
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
 
  
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0