Lördag

 
 
LÖRDAG
1304006
Vilhelm & Wiliam
Grattis
 Mamma
 
 
 
 
GODER MORGON
 
 
 
 Hej det är skönt att veta att du läser i dag.
Jag har en tung dag i dag.
Det ör ett år sen min mamma somna in på
operatonsbordet på Huddinge sjukhus.
Det har varit ett år totalt upp och ner.
Jag har svårt att fatta att hon inte är här, jag har svårt att fatta
att hon inte kan komma och hjälpa mig när jag behöver hennes hjälp eller råd.
 
 
I dag är det ett år sen, ett helt år sen som hon lämnade denna hårda och skitiga värld.
Ett år sen som hon kunde åter igen få träffa sin son och min pappa.
Ha det bra i Nangijala
Jag saknar dig som fan.
 
 
Det är ingen rolig morgon men den måste fungera i alla fall.
Har fått i mig frukost och en varm dusch var behövligt.
Nu väntar jobbet och hoppas dagen går fort.
 
 
 
 
 
 Det är inte bra att hoppas på att en dag skall gå fort, men så rörigt det blev.
Fullt ös hela tiden och då menar jag att det
händer saker hela tiden.
Jag satt på rapporten och lunchen.
På rapporten på eftermiddagen var jag lite sen och satt en kort stund.
Massa med olika akuta händelser att stå i.
Vilket underbart team vi var i dag, bra jobbat tjejer.
Så kom timmen 17 och jag kan gå ner och byta om, hänger
av mig jobbets alla sysslor (försöker det i alla fall).
Tar på mig privata sysslor, då slår det mig att jag skall till graven och tända ljus.
Och då blir jag så deppad igen.
Fan vad det skall göra mer ont i dag än vanligt.
Varför skall saknaden vara mer i dag än i går??
 
 
Nå väl fint var det med nya stenen och blommorna som låg så fint,
Camilla hade varit där.
Det är inge tvång att gå dit bara man egnar en tanke på
Mary & Göte är gott de också.
Tänder ett lus för mamma
och ett för pappa.
LOVE YOU
 
 
Åt en snabb middag på macken i dag, det var inte så upplyftande.
Hoppas på natt hitta något av värde i kylskåpet när jag kommer hem.
Är en smula trött, Ari åker till garaget och meckar lite eller lotsas göra det.
Det är väl Jimmie som meckar.
Så sonen jobbar på med våran Volvo, den skall plockas i hopp.
Så nu är det kväller och jag är en smula eller rättare sagt djävligt trött.
 
Jag skall passa på att tacka dig för en stund tillsammans.
Det var kanske inte så solklart roliga saker att läsa om,
men det var min dag i dag.
 
Saknaden efter min mamma tär oerhört mycket på mig.
Mycket mer än vad jag kan ha föreställt mig.
Jag är väl van vid att personer dör, att dom lämnar jorden och går vidare,
men det som händer i min kropp är helt utanför mina fantasier.
Det gör satan så ont. 
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
 
  
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0