måndag

 
MÅNDAG
130414
Olivia & Oliver
Grattis
Olivia
Grattis på namnsdagen.
 
Olivia
 
 
GODER MORGON
 
En ny spännande vecka tar form och jag känner att det är
väl lagom mjukstart på denna vecka med ett kvällspass.
Men vad är detta????
 
 
Vad jag känner mig konstig, NEJ ....feber och taskig hosta.
Fasen också. Det skulle ju vara bra nu.
Petar i mig frukost det gör ont i min hals, tar Alvedon.
Tar en dusch, det var skönt.
Skall prata med gubben och det blir kråk-snack, hahaha.
Men så jag låter.
 
 
Nå ja jag ringer väl läkare då för att se vad som står på.
Under tiden får jag jaga barn och se till att dom kommer upp till skolan.
Nu är klockan åtta så jag kan ringa till läkaren. Oj det var bra hon ringer 8.40.
Nu tycker min läkare att jag skall komma upp till henne klockan 11.15.
Jag tar lite prover och hon konstratera att det är en virus (ingen penicillin :). )
Det kan vara influensan också, Hon har haft den och det börja lite så här. Oj då.
 
 
Vart sjukskriven veckan ut, återhämta mig nu och ta det lugnt var ordinationen.
Ja ja jag tar det alltid lugnt.
Men nu är det så att jag skall ha en utbildning på jobbet så JAG måste vara där i tre timmar.
Jag kan ju inte svika mina arbetskollegor eller hur.
Så det var bara att masa sig till Rosendalsgården och fixa denna utbildning.
Det kan ju inte vara så jobbigt, eller hur jag skall alltså snacka i tre timmar med min hals ...
lycka till då  .... :)
Det strula till sig redan från början då det inte finns ProCapita på datorn jag skulle använda.
Så vi tog oss till vårat dokumentrationsrum i källaren och stod runt min lilla dator.
Oj vad det var jobbigt, det vart trångt Hugo och lätt stökigt.
Jag tror dom fick ett hum om vad det handlar om.
Hoppas jag :)
 
Nu är klockan 15.00 och jag skall ta mig hemåt. Camilla befinner sig i
Huddinge med Jojo så hon kanske kan ta mig med hem  :).
 Dom kom och hämtade mig tack för det.
Vi åkte och lämna Jojo i Rågsved först, en snabb fika sen var det bara hem.
Camilla vill bjuda på middag, det blev tacos gratäng, skit gott.
 
 
Nu var det bara hem och lägga sig i sängen, trött och mycket seg.
Kolla på Tv:n men mins inte vad det var jag titta på,
tror jag somna där.
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0