Mitt i veckan :)

 
 
ONASDAG
130417
 Elias & Elias
Grattis
Jag
För jag fick mitt körkort så fort.
på fyra dagar. 
 
 
 
GODER MORGON
 
Mindre snö nu
 
Jag hade ju hoppats på att få sova lite längre i dag eftersom jag
lade mig sent i går.
Man nä då, jag var uppe före klockan 4 i morse.
Då vart jag skit sur så jag pröva att somna om.
Det funka inte men jag var i sängen till 5.30.
Då var det nog tid att gå upp.
 Men det är alltid lika roligt att se dig här,
nu skall jag skriva om en onsdagens händelser, det blir inte
någon värdslig sak då jag är sjuk.
 
 
Det handlar om tjafset med Robin som ALLTID kommer försent och skiter i det.
Han tror att man kan gå upp fem minuter innan man skall gå när man är laktosintollerant.
Han tror att CSN ge honom studiebidrag trotts att han kommer försent varje dag.
Undra vad hans arbetsgivare kommer att säga när han börjar jobba.
 
 
 
Skall be sonen ta honom två veckor på praktik i sommar.
Han måste lära sig att jobba och att gå upp på morgonen.
Fattar inte att han kan vara så himla lat.
Eller trött, hoppas det är de fel vi skall kolla nästa vecka så vi
får ordning på detta, han är inte tonårs lat, han är extremt trött.
Han masa sig i väg till skola något sent men det fungera tydligen.
Han är ingen morgonmänniska denna lilla kille.
Hoppas han skärper till sig när han börjar jobba.
Skolan är ett ont måste om man skall klara sig med jobb och så.
Ungdomarna har det inte lätt, massa måste klara av,
det har blivit så viktigt att göra gymnasiet.
Förr kunde man klara sig utan gymnasiet man fick jobb ändå.
 
 
Dagen rullar på och jag softar och har en kaffe paus med Camilla.
Paus från vad undrar du säkert, hahaha
Ja från sängen, och snorandet.
Man gillar alla förändringar som kan ske när man är sjuk.
 
Jag lånade Camillas bil för att åka till Posten och hämta ett
REK kuvert
innehållande mitt fina körkort.
Det ser lite löjligt ut, skall vist vara EU anpassat.
Körkort, ide och pass i ett.
 
 
Mitt :)
 
Jag fixa en makaronilåda till middagen i dag i alla fall.
Det är ju rätt enkelt och den sköter sig själv nästan.
Ari var hemma vid 16.40 så då kunde vi äta i lungnans ro.
 
Ungarna har tvättstuga så jag får lite tvättat.
Det låter ju bara bar, får bort mer tvätt.
Det blir en del hela tiden.
 
Star Wars
i dag, den skall vi se.
Nu är det bara en kvar.
Det sägs att det skall komma fler, undra vad dom kommer att handla om.
 
 
 
Nu lägger jag mitt arma verkande huvud på kudden. 
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
 
  
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0