Nu kommer en helg

 
FREDAG
130419
Olaus & Ola 
Grattis
 
JOLINE
1 år i dag
Grattis underbara unge,
Du skänker stor mening till livet och du är full av liv.
Så härligt att se dig.
Du sprudlar av livsglädje.
Älskar dig
 
 
 
 
 
GODER MORGON
 
Hej på dig, välkommen att läsa dagens blogg som förhoppningsvis inte bara handlar om min virus
i kroppen eller arga barn. Nej i dag är det en speciell dag då våran trollunge fyller ett år. 
Så vi startar väl på en gång så vi vet att allt kommer med.
 
Jag skall lägga ner detta snack om att sova länge, det är bara att njuta av dom få tillfällen
jag får sova lite länger än till fem. Så i dag är det som det ska jag vakna 4.30.
Om jag inte mistar mig så var min pappa så här också, men jag trodde han var stressad,
han hade ju en taxi station att sköta, och massa olika körningar.
Han var ju jour hela dagar allaagar i veckan så han var bara stressad, trodde jag.
Det kanske är så att vi har den genen att inte behöva sova hela dagar,
men det skulle vara skönt att få sova till nio en dag i veckan i alla fall.
 
 
Nå ja in i duschen och värma kroppen, sen på med kläder och äta frukost.
Så det var de, nu så kan man titta lite på FB och skriva grattis till Joline.
Vi skall vist vara där i kväll klockan sex, det var bra då får hon passiketen i dag.
 
Jag har fått lite seg förkylning nu den liksom gurglar runt i bihålan, hahaha.
Där får den inte vara bort med den. Skit svårt att få ut det.
Fräser så hjärnan nästan följer med.
 
 
Så då var första timmarna avklarade, nu kommer denna roliga timme med Robin igen.
Det blir ingen lätt grej att få honom till skolan i dag, han har prov i dag.
Och det gillar inte han så nu skall jag försöka locka honom dit.
Lycka till säger jag till mig själv, lycka till.
 
Ja han kom iväg runt 9.30, alltid samma snack att han inte kan gå på vissa lektioner.
Men det skall bli lite hårdare med detta nu.
Hoppas han fattar vidden av hela helheten av att gå i skola och lära sig.
Det är bara till nytta.
 
Nu skall det vara lunch för min del och se vad jag hittar, Lax det kan gå.
Nu kommer gubben snart från jobbet. Hej här kommer han 13.15.
fasen har han raket i bilen??
Nå ja han är trött och går och lägger sig en stund.
Det är väl OK vi skall fira Joline klockan 18.00
 
Något i magen bara. Sen är det full rulle, Rille ringer jag fick låna hans bil.
Så då har vi en bil att oss dit med bra där.
Då kom vi till Salem vid 17.30 och massa firande med Joline.
Hon fick en skrollan docka, och den gilla hon.
 
 
Den prata med henne då vart hon alldeles tyst och titta på dockan
med stora ögon, va kan den prata.
Det var så trevligt med gofika och jordgubbstårta.
Massa kakor och massa gottis.
 
Synd att Kim och Lillevi väljer att åka på konferens. Det är ju inte det som var viktigt.
Dom väljer konstiga saker. Jolin har sin första födelsedag och det är där man är och firar den.
Så är det kort och gott den kommer inte tillbaka.
Sker än gång i hennes liv, den 19 april ingen annan dag.
 
 
Jag körde Robin till kyrkan och Saga skulle byta kläder först.
Det är så roligt med Saga hon kan byta tio plagg per dag, beror på vart hon skall.
Nu var det lite annat som skulle på efter kalaset :).
Så är det med henne.
 
Vi kollar på en konstig allians film jag hajar inget av den.
Skall ta och vila lite snart känner att jag behöver det.
Sen blir det sova kudde. 
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
 
  
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0