Nu kommer helgen.

TORSDAG
130404
Mariann & Marlen
Grattis
Till mig och gubben
 
 
 
GODER MORGON
 
 
Så du är med mig i dag, vad kul. Jag tackar för det.
Jag skall ge dig en dag med lite händelser.
Hoppas du får en kort och trevlig läsning.
 
 
Vakna upp 4.45 sen är det frukost som gäller.
Jag skall titta lite på FB och skriva dagens inlägg.
Det blev en väldigt kort variant på att få sova lite längre än ett par timmar per natt.
Man är tillbaka som vanligt att allt är tidig morgon.
Kallt är det ute, dock inte i gradantal men det känns kallare.
Det är bra att ha en extra kofta på sig.
 
 
Jag skall väl ta mig till duschen också, men lite kaffe först.
Dagen skall börja så smått. hoppas att det kommer mycket med sol och att jag
får mycket med värme på mig.
Dagen startar lugnt och stillheten som gäst.
Ett tänt ljus och soft musik men Enja i bakgrunden.
Vad mysigt inget som stör bara jag och tystnaden :)
 
(en bild på hur barnen ser ut på morgonen)
 
Så börjar huset vakna upp och jag har ett möte att ta mig till med Robin.
Hinner med en solig morgon promenad med dottern.
 När jag kommer tillbaka är barnen uppe, Saga, Robin och Samuel.
Dom tar frukost och skall väl göra något under dagen. Saga och Samuel skall
till Salem och jag tar Robin till Hallunda.
 
 
Vi blir körda till Hallunda av gubben och det är ju skönt.
Han kommer och hämtar oss också.
Mötet blir bra och vi känner att detta kan vara ett bra team, även Robin är lite nöjd.
Så det blir ett möte till för Robin.
Bra killen detta blir nog bra för dig, älskar dig.
 
 
Kör killen till kyrkan han skall träffa kompisar från Uppsala.
Vi tar oss till affären och handlar. Det behövs alltid saker.
Det tar en timme så där, sen hem med sakerna.
Gubben skall åka till garaget han håller på att fixar vita Volvon.
 
 
Men kommer hem igen den han sökte var inte där.
Då tar vi en kaffe och diskuterar om en akvariet.
Det kommer jag att lägga ner nu.
Det har hänt något så det är inte sunt.
Måste göra rent det från början.
Då när vi ändå har det av kan man fundera om man skall ta bort de
eller ha det kavar på en annan plats.
Eller sätta skölpaddor i det.
Inne hos Saga.
 
 
Nu bor mina små guppy i de andra stora akvariet med
monster fisken (bara han inte äter upp dom).
Det är ett fint akvarier också och det räcker väl med det kan man tycka.
Jag har tvätt också så rörigt vart det hemma.
Men fiskarna kom på plats och jag hitta faktiskt
tre små yngel, så nu var jag tvungen att starta upp ett litet
så dom kan växa på sig.
 
 
Jag hoppas det kan bli lite fler barn nu, Jag har fina herrar.
Skall bara fixa några fler tjejer.
Ett större neontetror stim skall också komma dit.
Så nu är kvällen färdigstökad.
Är trött som få, sängen nästa.
Sover innan jag kommer ner med huvudet. 
 
Ett litet till lägg till min troll unge Joline
Nu har farmor ett nytt racer åk till dig här hemma så nu
kan vi ta långa fina promenader när solen är framme.
Titta vad fin den är.
 
 
 
 GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0