Nu kommer snart helgen :)

 
TORSDAG
130425
Markus
Grattis
Kort dag
7.30 - 15.00
:)
 
 
 
 
GODER MORGON
 
Hej igen är vi tillsammans i dag också, vad kul.
Hoppas du sovit gott de har jag.
nu är det morgon rutiner som gäller.
 
 
Frukost, och en snabb dusch i dag.
Nu är det ju lite bråttom att komma i väg till jobbet.
Har en kort dag kan man säga, bra till 15.00.
 
 
Ingen trafik som stör det flöt på ända till Rosendalsgården.
Jag har några minutrar att ta en fika på och kolla lite dokumentation.
Sen kör vi igång för dagen. Allt ser bra ut ... men sen blir det bara strul, inget hinner att bli klart.
Inget är som det ska allt är huller om buller och det händer massor.
Boende är sjuka, och får andnöd och man ringer på systrana och det blir kaotiskt.
 
 
När lunchen kommer är det en kort stund för att sitta ner ett tag och pusta ut.
Men man känner stressen pickar på nacken.
FAN vad jobbig förmiddag.
Men det tar inte slut det fortsätter .......
.
 
Eftermiddagen blir lika rörig. Oh vad jag längtar till klockan 15 i dag.
Så här rörigt har jag aldrig känt här på jobbet.
Fy vilken dag.
Nu skall jag ta och gå hem.
 
Kör till mackae för att växla pengar så det finns till automaten.
Hem för att se över Robins bandspelare.
Han har varit på hjärt- & kärlcentrum i Södertälje.
 
Han skall ha ett 24 timmars EKG.
Det är en lite apparat med några sladdar fast kopplade på hans bröst.
Han tycker det är pinsamt att ha den vill inte riktigt gå i skolan med den.
Han kan ju bli väldans populär med en sån manick på sig.
 
 
 
Ja ha det var i alla fall skönt att komma hem.
det blev en liten middag med Camilla i dag.
Hon bjöd sin slitna mamma på en bit mat på pican i Storvreten.
Fasen vad det har blivit sunkigt.
Nä många olika ägare har det varit efter Metin. Synd att dom
sålde.
 
 
 
Men kvällen infann sig och det är lugna gatan sitter i
köket och fikar och snackar med barnen.
Det är rätt kul för vi har riktiga skatt attacker.
Robin är så skön när han skall berätta något.
Han har så bråttom att han inte hinner andas mellan orden :)
Min söta kille.
 
Ja det är väl på tiden att dra täcket över huvudet och somna nu då.
Invänta morgondagen med spänning.
 
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0