Ny vecka 17

 
 
MÅNDAG
130422
 Tyko
Grattis
 
 
Joline
Krya på dig
trollunge
 
 
 
Ny bild all snö är borta bara grus hög kvar vid parkeringen
 
GODER MORGON
 
 Oj ny vecka nya utmaningar, undra vad denna vecka
har att erbjuda.
 Det är bara att hänga med så får du reda på det.
 
 
Jag vaknade långt före gubbens klocka i dag, jag hade till och
med nästan ätit frukosten klar innan den ringde första gången.
Han snosar till nästa rigning. det som bruka hända då är att han
stänger av klockan och somnar in igen.
Men i dag klev han upp, god morgon gubben :) sovit bra??
 
Då har denna måndag startat och det känns så där, har en rinnande
näsa och fryser inne i benmärgen. Det är svårt att få upp värmen känner jag.
Skall köra igång på gymmet igen, körkortet kom i vägen lite,
men nu skall vi satsa igen.
 
 
Tvättstuga nu på morgonen, det är ju så att jag delat upp hela tvätten nu.
Saga ena veckan och Robin andra veckan. Dom tvättar sina kläder
och jag tvätta mina och gubbens, vilken skillnad.
Har ett samtal med sonen om vissa idéer om framtiden, kan vara skoj kanske.
Skall fundera på det.
 
 
Jag tar en lite promenad upp till Camilla för att ta en fika
innan jag åter skall hem och fixa med massa saker.
Bör ringa och fixa med parkeringsplatser nu.
Har ju två bilar liksom, snart tre när Aris Volvo är klar.
 
 
Hemma igen,
fundera på lite mat, plocka lite, ser över huset.
Det faller annars i hopp. Barnen är i en lat perjord och gör nästan ingenting.
Men det fungerar bara bra. Nu har jag också fått tag i Rille jag skall låna hans bil.
Ska på ett möte på jobbet kl. 19.00
 
 
 
Men middag först, fläskkottlett, potatis och grönt.
Men vad nu, nu ringer familjen annorlunda, det är knas med ena barnet.
Lilla Joline har feber Hugo och problem med andningen.
Jaha ja då var det en till med astma i familjen.
 
Jag lova min son att köra hem tjejerna efter mitt möte.
Jag passar dom i Salem det blir bättre för dom.
Sova i sina sängar.
 
Så först till Rosendal på nattmöte, vilket går som en dans och alla får den nya info.
Det går fort och det är ju skönt.
Nu hade jag två kollegor att undervisa och det vart så bra.
Vi hittade också ett bra ställe i GP där natten kan skriva om natt rutiner.
Vår flik blir så bra.
Nu väntar vi bara på om detta blir de vi skall hålla på med eller inte.
Kommunen kanske skall byta system!!!!
Kul med förnyelser :)
 
Men då var det klart, det var bara att ta sig hem och sen mot Salem.
Och det gick också bara bra, jag fick hjälp av Saga så hon hjälpte
Amanda i säng medans jag hjälpte en super trött Johanna.
I säng kom dom i alla fall.
Så hoppas morgondagen blir bättre för dom.
 
 
 
Vi fick vänta ända till 23.30 innan familjen återvänder med sitt sjuka barn.
Och nu är det så att hon är väldans dålig lilla grynet.
Hon får sova med mamma och pappa. Hoppas natten går bra.
 
Jag och Saga tar oss hem och sen i säng.
Är nu trött massa trött väldans trött. 
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
 
  
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0