Sjuk en dag till

 
TISDAG
130416
 Patrik & Patricia
Grattis
Den går just till dig som läser detta.
Tack för att du är här inne och läser om mina dagar.
Som inte är något särskilt bara vanliga Granny dagar
 
 
 
GODER MORGON
 
 
 Jaha du är här igen, så kul. Jag värkligen gilla att du är här och
läser det jag skriver, det är ju riktigt roligt.
Du skall få min dagens ros i dag och extra rosor.
TACK
 
 
 
Jag sov faktiskt till klocka 6 i dag, jag har ju lite feber och är en smula trött.
Så konstigt är det väl inte. Hoppas på bättring ganska så omgående.
 Intar frukost och sen hoppar vi duschen i dag, tar den i kväll.
Vill inte bli kall när jag skall ner till Apoteket och hämta hostmedicin och sånt.
Saga kommer upp så bra och fixar sig och så, det är bra de.
 Har nu lyckats få upp Robin och nu är han på G till skolan arg som ett bi.
Hoppas det går över :)
 
 
Tar mig ner till centrum och möter upp Linnea, vi tar en fika det orkar jag.
Och gulle plutt har sin födelsedag kommande snart, så vad vill hon ha??
Eller vad behöver hon??
Ja leksaker har hon nog fått av mamma och pappa så det räcker.
Kläder får allt jag stå för.
Hittar ett par skor och en klänning med strumpbyxor. Så fin man blir
Då är det väl bara lite annat smått och gott. Berlock till armbandet,
Lite annat krims krams, ett fint armband som Lollo gjort.
Det får nog räcka :)
 
 
Nu följer jag Nea till bussen, hon skall hälsa på sin man/ min son på jobbet i Solbo.
Jag skall ta mig hemåt, får ett kort besök av Millan som skall till vårdcentralen.
Vi hinner också med en fika.
Nu så skall jag ta det lite lugnt, vila upp mig och hoppas på snabb återhämtning.
Fick föresten hostmedicinen Cocillana-Etyfin.
En stark och kropps påverkande medicin, den tar man till natten och om det
absolut är nödvändigt.
 
Jaha jag skall väl göra mat till gubben i dag då, han har ju jobbat hårt utomhus.
Det kan ju vara fasen så kallt när det blåser.
Han var lite sen hem i dag, men det är väl många bilar i rusningen.
Det blev köttfärslimpa med ris
Den var så god den.
 
 
 
Nu händer det sig att jag inte orkar äta ett smack så jag är tvungen att lägga mig.
Och givet vis somnar jag, fasen också.
Vaknar lagom till Star wars.
 
 
 
Och sen var det bara att försöka somna om.
Lite trögt men det gick till sist.
Hoppas jag får sova lite i morgon bitti.
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0