Ute dag?

 
LÖRDAG
130427
Engelbrekt
Grattis
 Ellie
Tack för att du kom och hälsa på
 
 
 
 
GODER MORGON
 
Men se där ja ny dag, helg och solen kommer fram.
Det har redan blivit 2 grader varmare på
2 timmar det ser lovande ut.
Jag har en väldig energi i dag så jag hoppas att det är positivt i dag.
 Vi startar dagen och kör i gång.
 
 
Vaknar med ett ryck klockan 5.10 och det är inge bra för
då vet jag att somna om kan jag inte. Hela kroppen rycker till
och varenda muskel vaknar med dunder och brak.
Det är bara att gå upp sträcka på sig och fundera på om jag skall
ta en dusch nu eller senare.
 
 
Frukost först lite nätverksamhet och ett lite skrivande på bloggen.
Funderingar på om jag skall med Nea till barnbasar i Södertälje eller??
Jag messar henne :)
Jaha ja det var i Salem naturligt vis. Men dit kan man åka och fynda så klart.
Så det skall jag göra möter upp med Nea vid 10 tiden.
 
Vad gör man innan? Ha ja det är bara att välja mellan alla sysslor. Diska kan ju vara bar.
Min maskin är sönder och jag har INTE införskaffat en ny.
Får se när det blir.
 
 
Då väcker jag Ellie och hör om hon skall med på barnbasar.
Jaha ja det vill hon då är det bara att göra sig beredd och in i duschen och fixa ordning sig.
 Så då var jag klar och färdig för att ka till Salem.
Ellie och Fredrik är också klara.
 
 
Men innan skall jag prata med Saga, tvätten, vilka gradantal och så.
Men säger Ellie tvätten är klockan två.
Då är Saga inta hemma och jag får ta tvätten.
Smart unge!
 
Nå ja nu skall jag till Salem så de så!
Nea kom och vi gick till basaren som dom har i skolan här i centrum, Säby tror jag den heter.
Wow
vad folk i dag då. Och alla slåss om bästa bitarna, rycker och vill se allt först.
Det är riktigt skoj att se.
Hitta lite som jag har fyndat till guldklimparna.
Även en mysig sak till Elton.
 
 
Då är det dags att gå upp till fam. Annorlunda och ta en fika.
Hej och hå gubben är där kul att se dig min vän.
Joline sover och flickorna är ute.
Jimmie är på sitt de där näst retliga humöret med glimten i ögat.
Min goa kille. 
Nu tickar klocka iväg så jag måste dra mig hemåt och ta tvätten.
Så min eftermiddag är räddad, tvättstuga till sex
Vad lycklig jag blir.
 
Plantera blommor på mammas och pappas grav.
Var där i går och då såg det gräsligt ut.
 
Nu ser det något bättre ut.
 
Sen har Camilla och Ellie kommit överens om att vi skall
äta tillsammans i kväll, Camilla laga pasta och köttfärs.
Paj som efterätt.
Det är bara att man har häcken välplanerad hela tiden.
 
 
Förberedelser för i morgon.
Ja lite, jag vill ju ha barnen med mig, men nu vet jag inte hur vi skall hämta dom.
Jag skall ju hämta min bror också.
Detta måste jag lösa på ett bra sätt
eller??
 
Nu skiter jag i detta och sover
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0