Mysig dag

 
LÖRDAG
130810
 Lars
Grattis
Trollet
Har varit hos farmor och farfar 
 
 Dagens citat
 Njut av lugnets
behag
 
Till skillnad från vad som krävs
vid fysisk träning fungerar
skapandet av lugn bättre utan
värk och möda
 
Ja, sinnesro är i sig själv en av
livets stora njutningar.
 
 
 
 
 
Hej där
 Här igen, kul, hoppas sommaren varit till glädje för dig.
Som du vet är det lite hårt för mig.
Men jag skall nog greja detta.
Denna dag är så speciell att det pirrar i magen. 
 
God morgon
Jag vakna faktiskt klockan 6.30 , Joline sover sött i sängen alldeles stilla och fint.
Jag tar en dusch och äter en liten frukost som jag bör.
Camilla kommer upp och då hör hon att Joline pratar men Ari.
Det var en fin syn att se, hon berätta om allt som hon drömt om och varit med om.
 
 
Hon stod ett tag i min hall och beundra korten på sina syskon.
Hon peka på Tindra och sa ... "där".
Tindra sa jag, hon peka på Johanna och sa Hanna, lika så på Tindra igen,
Indra, Amanda vart Anda och lukas vart ukas.
Hon härmar väldigt duktigt när man säger något före.
Robin blev Obin.
 
 
Jag ville att hon skulle säga farmor så klart och något i stil med armor blev det.
Oh vad jag blev glad, älskade flicka du är så duktig.
 Nu får du träna så du lär dig :)
 
Jag mötte upp Ida i centrum för att lämna över presenten som vi fixat åt henne.
Hon skall ju plugga till sköterska i Linköping.
Vi tog en fika och Jolin visa sitt esse. Hon var här och där och överallt.
 Hon såg en mamma
  med en vagn och en vällingflaska, och den skulle hon bara ha.
Det var då jag beslöt mig för att köra Ida hem sen till Salem.
Väl i Salem var inte bilen hemma så det var fortfarande på vift.
Det viste jag och det är bara att ringa för att ta reda på var de är.
 
 
Loppis i Hågelby, ja då styr jag bilen dit och träffar på dom på parkeringen.
Färdiga för en sväng till garaget. Jag lämna över ett stycke trollunge som till
sin lycka fick en nappflaska med välling. Hennes dag är räddad.
 
 
Då är det bara att ta sig vidare mot jobbet.
Har ett nätt litet kvällspass att ta hand om.
Allt gick som på räls och allt blev väl lagom klart till 20.30
Jag slutade åtta men kom i väg vid 20.25.
Typiskt.
 
Kolla dessa tröttmösser från i morse.
 
Väl hemma är man så himla trött och seg och känner bara för att sova.
Så det tar jag och gör.
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
  
RELAXING
återskapar lugnet i kroppen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0