Semester HURRA

 
MÅNDAG
130812
 Magnus & Måns
Grattis
Semester
med gubben
 
 Dagens citat
 
 Sänk ribban
 
En av de största stressfaktorerna
i livet är att ständigt känna sig
tvingad att leva upp till de krav
som vi ställer på oss själva.
 
Gör dig själv en tjänst och ge
avkall på de där kraven någon
gång ibland.
 
 
 
 
 
Hej där
 Ny vecka, nya utmaningar och i denna vecka lite mer vad vi vill.
Jag och gubben har en vecka semester tillsammans.
Jo vi skall göra saker med barnen också.
Så vi startar i dag med ett lätt biobesök tror jag.
  
God morgon
 Oj klockan ringer ... varför då??? Jag har ju semester.
Ja just ja jag lova köra Thomas för att hämta polon.
Men det är ju skönt att bara komma upp utan massa måsten.
Man kan titta på solen och njuta av den när den kommer fram allt mer.
 
 
Intar en frukost framför datorn, gubben är också vaken så vi sitter vid varsin dator
och klickar runt. Han kollar nyheter och jag kollar FB.
 Han får upp kaoset utanför grönan i går, och om
någon som tror på ett spagettimonster.
Han skall ha ett durkslag som huvudbonad på Id- kortet.
Lite överdrivet kan jag tycka.
 
 
Då är det bara att köra svärson till hans bil, Wilma är så trött,
hon gillar inte att gå upp så här tidigt.
Min kära ägodel .... BILEN .... är en riktig
skithög.
 
Den vill inte starta nu eller så får jag så där tio motorstopp.
En tråkig historia om denna bil, jag gillar ju själva
bilen.
MEN ..........
Bara fel på den just nu.
Bumble Bee
Men min förklädda transformers är OK ändå 
Dagen går så sakta fram, det är så skönt, har planerat lite med
veckans utflykter. Jag har bokat en resa tills i morgon.
En dagskryssning till Marie hamn.
Det kommer att bli kul.
 
Sen vart det en lunch på Greken med gubben och Camilla.
Vi handlade lite bacon till middagen.
Det skall bli tjockpankis med bacon.
 
 
Fick fika sällskap mi form av Emelie och Roger.
Aris moppe är sönder och Roger skall se vad han kan hjälpa honom med.
Vi hade en trevlig liten pratstund om lägenhet och hur svårt det är att få en.
Hur korkade bolagen kan vara.
 
 
Så nu är det klart.
Middag ...... så där vart det.
Alla åt av den i alla fall.
En tjock pannkaka med bacon och sylt. 
Kvällen lider mot en säng.
Men först ett snack med Othilias pappa.
Om torsdagen, och Kolmården.
 
Nu är det sängen som kallar på mig.
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
  
RELAXING
återskapar lugnet i kroppen
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0