Skol start för Saga

 
MÅNDAG
130819
 Magnus & Måns
Grattis
Saga
Grattis till skolstarten.
 
 Dagens citat
 Gnid in en ros
 
Massage är ett av de behagligaste
sättet att glida in i ett avslappnat
tillstånd. Om man tillåter lite
rosenolja i massagen blir
upplevelsen dubbelt verksam.
 
 
Hej där 
Lite nytt utseende, vad tycks?
En liten sensommar förnyelse är inte fel.
Kommer nog att göra lite små förändringar då och då.
Det kan bli lite trevligare kanske eller åtminstone inte
så förbaskat enformigt.
Vi kör denna dag.
God morgon
 Oj en måndag ... men jag är ledig en vecka till ....  GÄSP ....
Jaha ja Saga har skola i dag ... Jag måst nog se till att hon
kommer upp och är klar med sitt.
 
 
Då tar vi en snabb dusch och en frukost,
titta här gubben också på G till jobbet.
 Och lika så Thomas.
 
Det är jag och Robin som inte skall iväg nu på morgonen.
Camilla skall ut till Länna.
Jag och Robin skall tvätta, det blir ju skoj.
 
 
Väcker honom så han hinner plocka i hopp sin tvätt.
Det blev en hel del men det fungerar.
Vi börjar klockan 10.00 och den slutar 14.00. 
Det är rätt skönt att det fungerar väldans bra med
att barnen tvättar själva.
Så slipper jag fundera på deras tvätt.
 
 
Nu när vardagen har kommit i gång är det lättare att
allt kommer att fungera hoppas jag.
Båda tror att dom löste sina problem med andra inkomst källor.
 
 
Robin jobbade ju med gubben och fick lön.
Så att hjälpa till hemma behövde man inte.
Saga sitter barnvakt då och då och får i hopp lite pengar så
hon behöver heller inte göra något :) 
Ja vi får väl se då vad som händer när skolan kommer i gång.
För mig är det helt OK att slippa betala ut månadspengar :)
Men barnen kommer inte att överleva.
 
Jag skall ner till centrum i dag för att se om min låsbricka går att fixa.
Först skall jag visa Emelie hur hon kör till Länna för att plocka upp Camilla.
Sen tar vi oss till centrum.
 
Jag glömmer min plånbok i Länna så jag har inge lägg.
Så jag får inte min bricka fixad.
Fan det var jobbigt.
 
 
Skit i de jag gick hem och fixa tvätten, den skall ju vikas.
och sen är det väl lagom att börja med maten.
Ari kommer hem snart och Thomas med.
 
 
Emelie kom med hem och hämtade Roger till middag.
Så nu var vi lite många vid mat bordet.
Tur att det är stort :)
 
 
 Mos och köttbullar med gräddsås, gått som f..
Annelies lingonsylt var på bordet.
Gott
 
Kvällen kommer men jag var tvungen att ta en sväng till affären,
mjölken tog slut. Passa på att köpa lite extra och maten hem tills i morgon.
Kyckling, det blir curry wok.
 
 
 
Nu har man ätit och fikat och klockan är över nio.
Då kan man lägga sig och kolla på film.
Det kan vara spännande.
 
Vi tar väl och avrundar här då. 
GOD NATT 
På återseende.
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0