Trollet kommer :)

 
TISDAG
130820
 Bernhard & Bernt
Grattis
 Joline
Får vara med farmor i dag
 
 Dagens citat
 Sök dig till
raka ryggar
 
Egendomligt nog är kanske de
stolar som bäst hjälper dig att
slappna av inte de som man först
kommer att tänka på - de lättjefulla
och överdådigt stoppade.
En stol som stöder din rygg och
hjälper dig att sitta rak är
förmodligen det bästa valet.
 
 
Hej där 
 En ny dag på min ledighet.
Mysfaktor 10000, jag skall kramas med trollet.
Kärlek på hög nivå.
Nu kör vi.
God morgon
 Min väckarklocka är ställd på fem för jag skall hinna
duscha innan jag skall köra Ari.
Men som det är med mig vaknar jag före så jag
har redan duschat innan fem.
 
 
En liten frukost och lite koll på nätet det är vad jag hinner nu.
Sen i väg med gubben som skall på peka att jag blinkar för länge,
för mycket eller inte alls.
Konstigt att han aldrig är nöjd nu för tiden.
Han har ju stora problem men övergångsålden.
 
 
Han hittar fel på allt man gör nu för tiden, bäddar fel, maten är sådär,
det skulle vara bättre om han gör den.
Hur jag plockar undan eller inte plockar.
Om jag hjälper burna för mycket eller inte als, om jag mår piss en dag är det väldigt
jobbigt för han mår absolut sämst av hela världen.
 
 
 
Han är så aggressiv och han är helt out standing
när det gäller hur jag skall köra min bil.
Jag måste köra mjukt bilen tål inte när jag kör för
mycket med gasen eller bromsar för hårt.
Eller om någon kör lagom och han inte tycker det då skall
jag sätta pelle i botten och dra i 140 för bi.
Rolig kille de där.
 
 
Nu är han på jobbet i alla fall, jag skall till vårdcentralen och ta prover till
mitt läkarbesök den 3 september.
Det var några före så man får vänta ett tag.
 
 
Nu är jag klar och skall ta mig till Salem för att hämta upp Lill trollet.
Det blir lite snack om ditten och datten.
Nu är vi på väg i alla fall.
 
 
Ett besök på Huddinge hinner vi med och annat roligt.
Det som gör mig en smula arg är att jag glömde kameran.
Jag vill ju ta kort på fis ungen men det var ju ki.
 
Så oj vad klockan går en lunch och tupp lur skall det ju va.
En gammal SF film om Evert Taube är på TV men den somna vi ifrån.
Men som tur är vaknar vi lagom för att åka och hämta Ari.
Det är bra att köra till Långbro och plocka upp gubben,
han blev glatt överaskad att gumman var med.
 
 
Nu till Glömstavägen för att köpa delar till moppen.
Vilket inte fungera. Gubben blir lätt rasande och då
startar givetvis inte bilen.
 
 
Detta blir en enorm påfrestning i bilen när vi väl kommer
i gång och kör hem.
Men först till garaget och se om Volvon står på utsidan,
men inte då.
 
 
Nu hem för att släppa av gubben och föra trollungen till Salem.
Det går smidigt dit och jag går upp för att lämna över ett stycke trollbäbis.
Hon får syn på sin pappa och skiner som en sol.
Vi snackar lite sen drar jag hem.
 
 
Maten skall ju fixas för det är INGEN som har fixat den.
Det är handikapps olja i mina familjemedlemmar.
Jag fixa wok och åt själv, lätt irriterad och arg.
 
 
Sen blev det fika och snack ett besök av Emelie, hon har
det tufft hemma just nu.
Vi prata och jag lyssna försökte komma med idéer och lösningar.
Hoppas det gick bra det är en lösning som skall gå att genomföra även för dom.
 
Nu är det sängen som gäller.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0