131202 Måndagen som föll bort.

 
MÅNDAG
131202
 Beata & Beatric
Grattis
Kaotisk värld  
 
 Dagens citat
 
Undvik kuggar
två gånger om dagen
 
Två gånger om dagen bör du
låta bli att vara en kugge i maskineriet -
gå en promenad runt
kvarteret, ta en lur under skrivbordet,
gå med posten till brevlådan ,
strunta i rutinerna -
det sänker variation och
vitalitet åt din dag.
 
Hej där 
Jag hitta en bortsprungen dag.
Så sent om sides,
här kommer måndagen.. 
Ledig sov till strax före sex, Saga sov på söta örat.
En fin liten frukost och köra ner Saga till stationen.
Hon han nog till skolan hoppas jag.
 
 
 
Nu är det bara att ha en lugn och skön dag för mig själv och
låta tankarna såteras i mitt lilla huvud.
Men det är inte så lätt detta man har lite för många som
skall slåss om utrummet i mitt huvud.
 
 
Jag har bestämt träff med en arbetskollega klockan ett och det kan ju vara bra.
En fika i Huddinge och sen hem till mötet med soc.
Ja vilket möte.
Allt kommer att förändras som ett troll slag.
Pang sa det bara.
 
Tvättstuga med Saga och det funkar bra tills hon står på öronen utanför oss 
En transport till sjukhuset och lång väntan för Saga och Ari.
Ingen röntgen i dag utan välkommen tillbaka i morgon.
Jo så är det, hoppas den inte är av då.
 
En lugn kväll efter hela dagens upponervända värld.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0