Advent

 
SÖNDAG
131222
 Natanael & Jonatan
Grattis
 Fjärde advent
 Dagens citat
 
Lycka! Åh, det är mycket enkelt!
Det är bara god hälsa och dåligt minne.
 
av; Ernst Hemingway
 
Hej där 
Oj nu är vi nära, barnen längtar och vi stressar.
Ja det är så det fungerar i vuxen världen.
Inget är sig lik dessa
dagar.
Detta är min fjärde advents dag. 
 
God morgon alla glada nu är hon på G.
Klockan är bara sex just nu, har ätit och duschat. 
så dagen kan allt börja nu.
 
 
 Det är ju nu fjärde advent,
dessa söndagar och dessa år när advent kommer
först och det är två tre dagar kvar till
julafton minns jag bäst från barndomen.
 
 
Det är då en riktig jul, man vet att nu är det nära när man tänder 
fjärde ljuset. Man vet att julgranen är uppe och ser vissa paket under granen.
Det är pirrigt och man är glad i hela kroppen.
 
 
Barnens helg alla barns helg.
Det är så vi vill ha det, att alla barn skall få en mysig heldag
med föräldrar och släkt.
 
 
Jag vill önska alla mina och gubbens barnbarnen
en fin jul och hoppas att ni får det ni önskar er.
 
Vi kommer att lämna julklappar här och där under nästa vecka.
Hoppas det är OK.
 
 
Nu till dagen i dag, som vanligt höll det på att bli, eller det blev så. "LER"
Jag tänder gärna ett ljus bredvid mig när jag sitter här å morgoinen och filosoferar.
Det är ett utmärkt sätt att komma i ett med själ och kropp.
Planera dagen liksom.
 
Det är några julklappar kvar till våra änglar,
och det kan bara betyda ut och jaga.
Bör kolla lite på Media Market och andra leksaks affärer.
 
 Inte blev man klar inte, Jag och gubben rände lite nere i centrum
för att hitta lite till Joline och Robert.
Så då är nästa alla klara, vi har kuvertet till dom stora bara.
Det fixar jag i morgon.
 
 Nu var det lite advents fika med mig själv, gubben, Saga, Thomas, Camilla.
Tvättstuga och fullt ös på allt. Gubben fixar maten och det blev lax.
Nu är det bara kväll kvar och lite film hit och dit.
 
 
Korten jag satt in i dag är lite av mitt jul pynt, vilket jag älskar.
Många tomtar vill jag ha, mycket glitter älskar jag.
Min julgran (sen ett par år tillbaka) är en liten sak men den är perfekt. 
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0