Den mäktiga vilodagen.

 
SÖNDAG
131215
Gottfrid 
Grattis
 Tredje advent.
 Dagens citat
 
Människan är dömd att vara fri.
 
 av: Jean-Paul Sartre
 
Hej där 
Dem mäktiga vilodagen är här och
man skall ta det lugnt en dag som denna. 
Vad skall du göra??
Jo jag, jag jobbar skall pyssla med mina fina boende.
 Det är ingen klocka som ringer det är bara jag som vaknar.
har tittat på Fb, varit inne i duschen, ätit min frukost.
Nu, nu skall kaffet på för en god väl doftande dryck som är så
svår att motstå.
 
Har ett kvällspass framför mig, det är helt OK känns bra.
Hoppas man har någon ordinarie på plats också, jo just ja Lollo skall jobba.
Det blir bra.
 
Fram till dess skall jag bara ta en promenad och känna den gråa tråkiga fukten i ansiktet.
Jag längtar till en vit mark eller åtminstone lite puder.
Detta ser bara trist ut, barnen får inte åka pulka eller bygga snögubbar och lyktor.
Det är mega trist. 
 
 Jag hoppas varje dag på att det skall bli vitt ute, det är finare och vi har
våra årstider. Det är trist att skotta, skrapa rutor på bilen, det är kallt och allt annat som är negativt.
MEN
Julen är vit och bör få vara vit för det är vad julen handlarom,
barnens roliga tid med pulkor, snögubbar, skritskor
och allt annat mysigt.
Men nu är det grått, blött och trist
 
 
Nu är man på jobbet och har en fin kväll framför sig.
Det är massa med saker att stå i men det flyter på.
Vi är klara i tid och man lämnar stället lite för sent.
 
Nu är det bara att plocka upp familjen som har varit och firat tredje advent.
Gubben har promenerat och det är bara bra att han röra sig.
Att han får båda barnen med sig, ja det var ovanligt.
 
Nu är det kväll och sängen ropar mitt namn, :) . 
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0