En dag med barnbarn

 
LÖRDAG
131214
 Sten & Sixten
Grattis
Glömde ge min son en ros i går.
Dagens finaste kille.
 
Han var på lucia middag med flickvän,
Saga och massa kompisar.
 
 Dagens citat
 
Perspektiv
 
 Vilken dumbom som helst kan möta
en kris - det är det dagliga livet som tröttar ut en.
 
av: Anton Tjechov
Puder på  backen
 
Hej där 
Det är helg, jobbar helg. Det var en fin kväll i går och hoppas på
en fin och bra dag i dag. Det kommer att gå som en dans.
Hoppas du har en bra lördag också.
Detta är min.
 
 
Det är till att vakna så där lagom seg, lite känning i kroppen att nä det tar lite stopp.
Vill inte, men man tar sig i kragen och säger till sig själv kom nu upp här vi skall
bara köra denna dag också. Ja ha ja då får jag masa mig
till duschen då. Så det är skönt, jag kan ju stå här ett
tag för klockan är bara fem. 
 
 
Frukost och tända ett ljus, njuta av mörkret, ljusets sken och
så data skärmens strålkastare.
Det är återhämtnings fas innan jag skall dra till jobbet och
slita lite.
 
Till jobbet hinner upp och hittar min kofta som varit på vift i två veckor.
Den glömde jag på tvåan och där blev den kvar inne hos en boende.
Skönt att jag har den nu i alla fall.
 
Så B - sidan är där jag skall jobba i dag, och det går väl alldeles utmärkt.
Fin lugn dag, nu är det slut i rutan.
 Hann med lite vad jag skulle och det blev ett spring till höger och vänster.
Det är väl typiskt att allt är slut när man skall göra saker lite snabbare :) .
Det var ändå en bra dag.
 
 
Väl hemma hittar jag min lilla trollunge som är på besök.
Vi tar en promenad ute i halv regnet och knallar ner för hon vill träffa Linus.
Jag tror att hon sätter i hopp Linus med mig, efter det att han bodde hos mig ett tag.
Hon ser lite förvånad ut när han inte är hos mig utan vi måste ta oss dit.
 
 
Sen är det bara full kareta på de båda kusinerna. Dom gillar varandras sällskap,
trollet älskar barn och gärna bäbisar som gon säger.
Det var en kul eftermiddag och på vägen hem skall vi handla middagen.
Hennes favorit mat ..... korv.
 
Då är middan avklarad och sonen med fru hämtar trollet.
Hon vill vara kvar och har lite svårt att bestämma sig,
med pappa eller stanna hos farmor.
Pappa vann.
 
Jag skall vara barnvakt till korven ett par timmar.
Föräldrarna har blivit utbjudna på middag av Annelie och Daniel.
Och det var ju en fantastisk rolig upplevelse, en liten kille som
inte riktigt är van att andra skall natta honom.
Men vi var vakna i stället.
 
Så nu är jag hemma och skall krama min kudde efter en mycket händelserik dag.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0