Fest eller

 
LÖRDAG
131207
 Angela & Angelika
Grattis
 Kim
Har sin 50 års fest i dag
 
GRATTIS
 
 Dagens citat
 
Ge dig själv lov
 
Leta regelbundet upp en stilla
plats och säg högt; "Under fem
minuter i timmen ger jag mig
själv lov att slappa av och
vara lugn."
 
Upprepa dessa ord för dig själv
Puder på  backen
 
Hej där 
En dag då vi skall fixa ett överraskningsparty för en gubbe.
Så det är bara att vara tyst ända tills i kväll.
Han kommer att bli förvånad..
 
 
 
 God sömn hade jag i natt, det kännes väldans bra. Jag vaknade inte en enda gång.
Har sovit som en klubbad säl. Jag kan väldigt väl behöva detta.
 
Så nu är den i gång min dag, har varit en sväng i duschen och ätit frukost.
Har också hunnit med att lämna ner Robins kostym till
skräddaren. Den skall sys in Hugo mycket.
Handla lite frukost på Willys och tog en fika med Camilla och Thomas
innan dom drog vidare på sitt uppdrag.
 
 
Jag har fått pyntat lite mer nu så andra advent känner sig magiskt närmare jul.
Det är ju så fint med alla ljus och alla tomtar och röda glitter.
Jag känner värme inombords av den stämningen.
Och jag skulle vilja att hela min familj kunde känna det också.
Det är så viktigt att stå med familjen i centrum.
 
 
Nu är det på tiden att byta om och fixa facet,
vi skall ju på fest facet och jag.
Jo det ser OK ut.
 
 Då står vi här och väntar på gäster som skall komma.
Det är lite pirrigt för att se vilka som skall massa sig hit.
Alla som är inbjudna? Kommer dom ringa i sista stund och tacka nej.
Emelie är lite orolig över att det är så få nu klockan 16.20.
 
Det blev ju många som han komma innan Kim själv kom.
Han har blivit så grund lurad och här är hans kompisar nu och skall fira
hans 50-års dag.
 
 
Familjen, barn. barnbarn, släkt, bästa kompisen från skolan Tony Mariin,
 vänner från Eriksberg/ Norsborg, jobbarkompisar,  hyresgästförenings vänner,
ja det vart ett 30 tal som kom. 
Det var en välkomstdrink med ostbricka,
Förrätt; föritterat och dipp sås,
Varmrätt; ryggbiff eller kyckling,
Efterätt; tårta,Chapman
kaffe med avec
 
Jag tog mig hemåt för att bara varva ner och komma i säng.
Så det var bara att lägga sig och kolla film.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0