För trångt huvud

 
TORSDAG
131212
 Alexsander & alexis
Grattis
 Min son
Fixar bilen.
 Dagens citat
 
Var vänlig
 
Hur omodernt det än kan låta,
så har vänliga människor lättare
att känna sig lugnas. 
Puder på  backen
 
Hej där 
Oj nu är det snorigt igen, undra vem som har smittat mig.
Det är väl bara att gå ändå i dag.
Så nu kör vi denna dag. 
 
 
Upp 05.00 det är en torsdagsmorgon och näsan är rinnig.
Trött i hela huvudet, men det är bara att bita i
det sura äpplet och sen ta tag i problemet.
Nu skall man in i duschen och sen ta in en frukost.
 
 
Klart för avfärd mot jobbet.
Ner på macken och fixa en kaffe på vägen, måste ändå tvätta rutorna på bilen.
Så nu skall vi i väg.
MEN ... VA??
Bil skrälle starta. Jag har inte tid för detta, bilen måste komma igen nu.
Jag har en smula bråttom nu.
Nähä inge gnista här inte. Ringer gubben som kommer och tittar och blir lätt irriterad.
 
Drar den till Messes verkstad på Dalvägen.
Där får den stå tills min älskade son kan kolla på den.
Gubben kör mig till jobbet.
 
Så 30 min sen och d
et var ju inte så farligt.
Så jag stuva om i min agenda så jag kunde vara kvar,
sen åka hem.
 
Nu är det fullfart på eftermiddagen i stället, jag hinner med
det jag skall och känner mig död som en firre birre.
 
Lucia firandet på Galaxen i Salem, massa barn.
Det är dagens höjdpunkt.
Amanda och >Joline var så fina, jag fick se kort från Johannas.
Men så här glade var barnen på Galaxen.
 
 
Maten skall fixas, och det blir makisar med kassler och bea.
Röran som är så god.
 
Barn dyker upp en efter en.
Kvällen lider mot sitt slut när det kommer ett samtal från en lärare till Robin.
Min man tar det och får ett finskt jädra i nama utbrott.
Nisse skolkar som aldrig förr och det är ju inte så bra när det är
hans framtid som står på spel.
 
Ja jag vet inte vem som påverkar vem av barnen, Robin eller Othilia??
Nu får dom skärpa sig annars blir det förbud att ses i veckorna.
Och det kan betyda att min kära son har utegångsförbud i veckorna.
Måste lösa detta med han innan han ställer till ännu mer problem.
Jag har en alldeles uppslitande kväll, är hos Camilla för att låna en blå slips.
Robin och Othilia och Saga skall till en tillställning och vara
uppklädda till tänderna.
Nu vill jag bara göra kväll och sova.
 
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0