Jul bak

 
FREDAG
131206
 Nikolaus & Niklas
Grattis
 Jul bak
 
 Dagens citat
 
Meditera
 
Koncentrera dig på en rörelse,
ett ljud, en bild, en tanke -
utan stress och utan att bry dig
om ifall din uppmärksamhet
flackar.
 
Innan du vet ordet av har du
börjat meditera.
 
Hej där 
.Jag trodde jag skulle kunna ta en ny bild med snö och
sätta här över, men det försvann.
Så jag får hitta en gammal bild.
Du kommer i dag att få vara med om mitt julbak.
När man är ledig brukar normala människor sova till nio eller så.
Jag är inte så normal så jag vaknar 03.15 .
Jo så är det, men det är bara att gilla som min gubbe säger.
Lite måste jag klaga för vem fan vill gå upp för dagen vid tre??
 
 
Sitter med en kopp kaffe och tända ljus och hittar lugnet och myset,
andas in det till min själs djup och finner ro.
 
Planerar lite i huvudet vad som skall ske i dag. man kan bara ha
lätta planer inga stora saker eftersom man inte riktigt vet vad som händer.
Jag har pepparkaksformar, bullpapper och bakplåts papper, alla
saker jag behöver, och massa annat.
 
Kameran är laddad och då är det bara att köra när frukosten är intagen.
Barnen är alldeles upprymda, dom har energi så det räcker.
 Dt är bara så tråkigt att inte Tindra och Lukas är med.
 
 
Vi klämmer in fika, lunch och middag i detta.
Dagen segar sig fram och vi hade så kul.
De små var tröttas som få men tappra deg ätare :)
Tur att granny var där och stoppade
snaskandet.
 
 
Tror att vi lugnt gjorde hundra pepparkakor och massor med
bullar, tvåhundrafemtio stycken.
Alla ville kladda. Pepparkakorna var de som var roligas tror jag.
 
Barnbarn hem vid 18.30 efter en super god middag.
Barnen ville inte äta först men sen så gick det ner.
Dom tyckte löken var stark, så söta ungar.
 
Så jag och Eva skulle baka färdigt lite till så jag fick återvända.
Nu är det klart och jag skall hem och sova i min sköna säng.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0