Jul middag hos Rickard

 
TORSDAG
131226
 Annandag jul
Min fina kille
Rickard
 
Tack för en underbar middag.
 
 Dagens citat
 
Vad människor i allmänhet kallar ödet
är i själva verket deras egna dumheter.
 
av: Arthur Schopenhauer
 
Hej där 
  Det är anandagen i dag och vi har jul helg fortfarande.
Alla dessa hit och dit åkande.
Man skall lämna pasiket till barnen.
Vi kör denna dag och ser vad som händer.
 
 Vakna upp lite sent i dag för att vara mig.
Det kändes helt OK.
 
Kan det vara så att jag har lärt mig att vila???
Eller
Är jag så trött att jag bara sover??
Bra fråga vi tar nästa.
 
En fin liten kaffe frukost till mig och sen en liten dusch.
Lite koll på FB vad världen säger och
lite annat smått och gott..
 
Kollar mailen väntar på kort från Tana.
Han har fina kort på barnen och jag skulle få dom.
Skall förstora ett på Robin.
 
Nu är det bara att framkalla dom och göra en förstoring.
Det är så fina min son och hans flickvän.
 
 
Så fint ungt par. Hoppas det går bra för dom. Det är mycket att lära sig under
åren. Och mycket man bör veta.
 
Nu är det väl lunch som gäller för gubben och mig.
Vi har sällskap på chillers och det är så mysigt.
Gubben och jag har så lite tid så det är
värt varenda minut som vi gör något.
tillsammans.
 
Hem och softa lite för det skall bli middag hos Rille.
Hans flickvän är en djävul på mat, hon skulle lätt ha blivit en super kock.
Potatis gratäng medbrödbakad fläskfilé,
svamp sås och bea.
Det är så gott
Tack.
 
 Mätta och proppfulla går vi hem och slappar, min kära man ......
sätter sig och spelar med Rille flera timar,
det var den mysiga kvällen.
 
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0