Julafton 2013

 
TISDAG
131224
 Eva
Grattis
 Julafton, 
 
Min underbara dotter
Camilla
Tack för en trevlig jul.
 Dagens citat
Om jag har flugit i mina dagar?
Jag har varit på nästan lika många flygplatser
som mitt bagage.
 
av: Bob Hope
 
Hej där 
 God jul på dig
och hoppas din dag lyser starkt.
Gör en bra dag.
 
 Ingen klocka i dag utan bara att vakna och stiga upp.
Jag har det i mig och känner när jag behöver gå upp ....
eller är det så att jag sover som en kratta ....
 
 
Nå ja en dusch, en frukost, en kaffe paus.
Det är min morgon det.
Inväntar att klockan skall bli sju så jag kan börja ta mig mot jobbet.
 
Det är trist väder så här på självaste jul morgonen, regn och fyra plus.
Det är så himla trist och jag hoppas att man kan få in en snö bild
i sitt inre så stämningen inte blir så knasig.
 
 
Väl på jobbet är det luvpåtagning, vi skall vara julnissar
och sprida stämning på ett fint sätt till alla runt om oss.
De gamla blir så glada när dom klär upp sig och är fina till Julafton.
 
 
Det blir långbord och härlig stämning, jag missar det så klart men önskar kollegorna
lycka till.
 
 
Nu är det hem hämta saker och handla de sista som saknas.
Sen är det bara hem och byta om så man är klar till jul firandet.
Allt i sin ordning.
 
 
 Vi skall vara hos Karlssons vid 14.,00 tiden så det är bara att
invänta rätt tid, Man hinner ta kaffe och snacka med barnen som
är rastlösa till tusen.
 
 
 
Så nu är det dags att åka och börja firandet.
Så här kommer kvällen i ett svep.
 
Maten efter kalle
 
En förväntansfull Linus  
 
Blir lätt trött med sån uppståndelse.
 
Robin
 
Saga
 
Wilma hjälper till med att öppna paketen.
 
Har fått ett eget
 
 Från farfar och farmor
 
Så nu är det lite slö tittande på film och mer mat intag.
Man äter julmat, godis, ost och kex, mer godis,
kaffe och bullar.
Dricka med och utan alkohol, mer godis.
Snacka om mat koma.
Nä nu är det nog dags att dra sig hem trött som fasen.
Gubben är ju sjuk också.
Väl hemma 24.00
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0