Konferans dag

 
MÅNDAG
131209
 Anna
Grattis
 En trevlig dag
 Dagens citat
 
Ta en annan väg
Om du medvetet går in för att
bryta dina gamla rutiner kan du
också bryta dina bekymmersvanor.
Ta en annan väg hem,
stig av bussen en annan hållplats för
tidigt, tala med obekanta människor
och känn efter vilken
skillnad det gör
 
Puder på  backen
 
Hej där 
Vilken dag detta kommer att bli,
eftersom jag har varit med på två planeringsdagar
tidigare så vet jag också att detta är bra dagar för kollegorna att komma närmare varann. 
 
 
Jag vakna en aning före klockan, det är nog så att min själ vet att
vi skall ut på en båtfärd och är lite på spänn.
Det är bara att fixa iordning sig med duschen och kläder.
Sen skall jag gå ut och skrapa bilen så den blir körduglig. 
 
Renata kommer ut och vi tar oss till Tullinge där vi plockar upp
Leena, färden går mot Huddinge för att plocka upp Lollo och Eva H.
Nu är bilen full och vi kan ta oss till hamnen och träffa resten av arbetskollegorna.
En båtkryssning med Grace står på agendan.
 
 
Väl ombord kommer vi att träffas i konferensrummet, för en liten genomgång om dagen.
Vi kommer att få hållpunkter och sen är det
FRUKOSTBUFÉ.
 
Båt frukosten är så gos och det finns så mycket man vill proppa i sig.
Oj ojoj, vilken frulle :) .
 
 
Nu är det bara att återgå till konferensrummet och starta konferensen. 
Vi ska kritisera oss själva och vi skall berömma oss själva,
jag skall kritisera min granne och hon mig.
 
Vi skall försöka se att vi är bara undersköterskor/vårdbiträden
på jobbet som gör vårt jobb.
Vi får inte ha privata värderingar i saker som händer.
Vi skall jobba inom gruppen så det blir en enad front.
 
Ja det låter bra och det skall vi sträva efter.
Segt i huvudet lagom till båt byte i Mariehamn. 
Upp på våning 10 för att inta konferensrummet.
Det är ju inte lika lyxigt som på den andra båten.
Detta är ju trots allt en äldre båt, Amorella.
 
En snabb genomgång på eftermiddagens hållpunkter.
Nu till lunch buffen.
MMMMMM
Gott som fasen första julbordet i år, det kommer bara att bli
ett till ute, sen hos barnen förstås. 
Nu till värdegrunder och vi skall väl komma in på
att tolka dom lika så platån vi står på är lika för oss alla.
Gott bemötande, trygghet, kunskap, respekt, mening.
 
Det var intressant att höra vad vi sa om dessa ord som är
stommen i värdegrunden för vårat äldreboende.
 
Nu är det slut för dagen och jag börja känna mig dö som en super sill.
Skulle behöva ett par dagar vila nu.
Nu skall jag köra hem Anneli och Yvonne, Leena och Renata.
Nu kan jag koppla av och ta kväll.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0