Ledig

 
FREDAG
131220
Israel & Moses 
Grattis
Barnbarn
 
 Dagens citat
 
 Om alla dödsrunor vore sanna,
så blev det trångt i himmelriket.
 
av; Okänd
 
Hej där 
Fredag, den 20 dec, bidrag till alla med barn upp till en viss ålder. 
Min son skall ha sina förlorade barn i dag hoppas jag.
Behöver krama om dom nu.
Vi kör dagen och ser hur det utvecklar sig.
 
Ingen klocka som ringer bar en Phia som vaknar i ottan och har värk tame fan överallt.
Det är bara att massa sig in i varm dusch och mjuka upp alla leder och skit som sitter fast.
men va då man jobbar ändå, vad är lite smärta, (super ler)
En liten slarvig frukost blir det, jag har ingen som helst lust att
fixa värsta lyxen när kaffe och smörgås går bra.
Upptäcker just att man är redigt snorig.
 
Så nu är det ljus njutning och energi på fyllning.
Andas in blunda, håll och andas ut.
Upprepa ett par gånger.
Gå in i dig själ och finn
lugnet.
 
 
Nu har jag andats och fyllt min stjäl med energi.
Nu kan vi gå till dagens utmaningar.
En god morgon promenad är inte fel alls.
Så jag tar och startar dagen med en sån.
 
Var på en promenad runt Kasmyra med Camilla,
Vi båda behöver ta promenader och då kan man ju hjälpa
varandra med uppmuntran. 
 
Hon bjöd på en lunch.
Jag och gubben skall julhandla se är det meningen.
Men det kommer inga löner förens måndag.
Attans då nu vart det lite tajt.
 
Åker hem för att plocka upp Ari för att sen köra till Salem.
Skall låna en liten trollunge över dagen/natten.
Vi får handla i morgon :) .
 
Väl hemma igen visar det sig att Joline är en 
mycket trött tjej och vill inte så mycket i dag. 
Hon vill träffa Linus och Wilma.
Så vi kör ett video samtal och då blir hon nöjd.
 
 
¨Vi skulle höras när fam. Karlsson/Westerberg kommer
hem efter dom har varit och handlat.
Om inte Joline är för trött kan vi åka dit.
 
Men det fungera inte jag har en sån trött tjej att det inte går.
Då lägger vi oss och tittar lite på TV,
Hon vill byta till jamas med smurffar på.
Sen sitter vi och kollar lite TV.
 
Hon är en mycket bra liten tjej, hon pekar på sin säng och
ber att få komma i den och sova.
Inte många som ber att få lägga sig.
Burkar vara ett himla liv att få dom i säng.
 
Nu sover hon och jag tittar på Svenska hjälte galan på fyran.
Hon sover sött nu.
 
Jag blir så rörd av alla fina insattser som visas på TV och känner
att det finns varma hjärtan trots allt.
Många fina berättelser som berör och många fina människor som hjälper till.
 
Nu är det bara sega timmar kvar av dygnet och jag är så trött.
Nu blir det natt.
 
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0