Lucia

 
FREDAG
131213
Lucia 
Grattis
Lucia
 
 Dagens citat
 Om
Perspektiv
 
Vad kan man förvänta sig av en dag
som börjar med att man måste stiga upp?
 
av: Wendy R Ellner
 
Puder på  backen
 
Hej där 
Nu är det Lucia och massa barn, tonåringar och vuxna firar detta
på olika sätt. Jag själv föredrar att se på klassiska Lucia tåg och ha glitter i håret.
Hoppas du också har ditt bra sätt att fira denna dag..
Gör en bra dag  
 
 
Ett Lucia tåg med alla delar, så har det sätt ut i alla år och så skall det se ut.
Rör inte vårt Lucia tåg.
 
Det var en tidig morgon, trotts att jag är relativt trött.
Jag känner mig lite manglad och lite omskakad.
Det är inte lätt att vara på topp dessa dagar.
 
 
Duschen och sen en varm och god kopp kaffe. Jo frukost är intagen.
Jag hinner sitta i min ensamhet ett tag innan barn börjar rulla in och vill
ha frukost, Jag kokar lite mannagrynsgröt åt Saga och Robin.
Det är ju bra att veta att dom har ätit frukost eftersom dom inte gör det om jag inte gör det.
 
Nu är det åter igen en kort lugn per jord för mig tills min snörvlande,
flåsande och pustande karl kommer upp.
Dagen är nu i full gång och kaoset stiger i mitt huvud.
 
Vi har en stund för oss själva innan det är dags att röra sig hit och dit.
Sonen i Salem skall låna min bilbarnstol, så då åker vi dit och lämnar den.
Sen till Garaget, det har gott en propp.
 
 
Då är det en lätt kina lunch med Linus och mamma Camilla.
 
Efter det är det bara att ginhandla en bildel till Bumble Bee,
han är lite paj. Efter det skall vi köra till köpcenter i Tumba där
jag har hittat en skräddare som är mycket bra och pris värd på sitt arbete.
Robins kostym är om gjord och skräddar sydd till honom nu.
 
Hem vila lite och sen till jobbet för att jobba ett kvälls pass som flyter som
en lugn stark enad flod utan stenbumlingar, utan hinder bara ren stark vatten flöde.
En underbar kväll.
 
Väl hemma i min trygga lugna vrå så är det bara gubben och jag.
Har inge ork att sitta uppe så det blir sängen och lite
Star Track.
 
Lite snack med Ellie i luren och det var ju skoj att snacka lite med henne.
Nu skall jag dö i sängen för denna dag,
trött i hela skallen.
 
Måste bara lägga in två av mina favorit lucia firande barn.
 
Älskar ernalla
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0