Mitt i veckan

 
ONSDAG
131218
Abraham 
Grattis
 Robin
Med sina starka känslor.
 Dagens citat
 
Livet är som en golfboll;
först får man en massa hårda slag
och till sist hamnar man i en grop i marken.
 
av: Okänd
 
Hej där 
Jag blir djupt imponerad på dig som läser mina inlägg,
det är kul att så många tittar in i bland,
det kan röra sig om 20 - 25 st. en dag.
Sen är vi nere på mina trogna 7 andra dagar.
Hur stort kan inte jag bli -
om så där 100 år hahahaha.
 
Jag hoppas ni läser min blogg bara för att se vad jag har för mig -
inga baktankar hoppas jag.
Jag uppskattar vänliga själar som läser för  det är slött och innehållslöst.
Kan komma något roligt, sorligt, irriterande ibland.
Sånt som lyfter värden för mig. 
 
 Då är det onsdag och jag har nästan alldeles nyss läst på FB
om min mamma, hur saknad hon är och hur jobbigt min son har med saknaden.
Det tynger i mitt hjärta att han skall må så dåligt också.
Men barn har inga som helst förståelse om varför.
 
Så här stod det.
 
20 månader sen jag fick träffa dig en sista gång... Har aldrig saknat någon så här mycket du fanns alltid där för mig oavsett vad det gällde visste du svaret... Vår familj kommer aldrig va den samma utan dig du va den som höll alla tillsammans... Det sista du sa till mig va att ta hand om en person och jag svek dig önska jag kunde dra tillbaka tiden och be om din hjälp..... Du kommer alltid finnas i mitt hjärta... R.I.P Mary Westerberg
 
Foto: 20 månader sen jag fick träffa dig en sista gång... Har aldrig saknat någon så här mycket du fanns alltid där för mig ovasätt vad det gällde visste du svaret... Vår familj kommer aldrig va den samma utan dig du va den som höll alla tillsammans... Det sista du sa till mig va att ta hand om en person och jag svek dig önska jag kunde dra tillbaka tiden och be om din hjälp..... Du kommer alltid finnas i mitt hjärta... R.I.P Mary Westerberg
När man mister en människa som har stått dig så nära och man har
all förtroende för den är det hårt mot själen.
Min älskade Lilleman är så splitrad .
Att vara en soft propp skall ju inte stämma in på hans nya rebelliska stil.
Han bryr ju sig inte om något, som han säger.
Innerst inne är hans själ söndersliten efter en människa som han älskade.
 
Tänk vad våra barn bär på olyckliga känslor, vi vuxna gör det också så klart,
Det är så fint skrivet av min älskade kille.
Han är djup i bland bakom den hårda skölden.
 
 
 
Dagen skall gå vidare och jag med den, en dusch och frukost och
en stunds ensamhet med mig själv och ett ljus.
Så underbart att hämta energi från detta.
 
Efter ett tag kommer Saga upp och tycker att det är konstigt att
jag sitter i mörkret alldeles själv.
Men det är bara jag som är vaken då, det är lugnande och återhämtande.
Jag kan gråta och ingen ser, jag kan skratta och ingen ser.
Spännvidden är stor och det är bara min tid. 
Nu kommer dagen så sakta igång vid 07.00 väcker jag min son.
Jag kramar honom och talar om att ´han har skrivit fint om mormor.
Men han får inte bära det inom sig, han måste prata.
Han är så go min tuffing, särskilt när ingen annan än jag set honom. 
Skolan kallar på barnen och nu är det bara så att dom skall iväg, Saga först, Robin sen.
Jag har det lugnt och skönt en stund.
 
Jag har en hel eftermiddag som man kan göra lite av varje med.
Har bara lite svårt att komma på vad jag vill göra.
Så det blir inte så mycket utan bara att vara.
 
Nu är det så att Lollo kom på besök, efter en lunch på
donken.
Sen blev det kaffe hos mig innan jag körde hem henne och hennes lilla Lukas.
Camilla fick åka till Lenna. Nu är jag på G till jobbet.
Det blir köket och sen avdelningen.
 
Kvällen sluta med att Pontus åker med mig till Tullinge efter jobbet.
Nu är det bara hem, sova sött.
Tack
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0