Nu kommer helgen.

 
FREDAG
131129
 Sune
Grattis
 Barnbarn
massa kärlek.
 
 Dagens citat
 
Ät 80/20
 
Den idealiska, rogivande dieten
innehåller andelen alkaliska
ämnen (groddar, gryn, grönsaker
etc..) till syrade ämnen (kaffe,
kött, socker halvfabrikat,
konserver etc.)
i proportionerna 80/20.
 
Hej där 
Vi tar oss närmare advent med allt vad det innebär för
de människor som gillar att fira de.
Ljus fram gardiner bytes, lite andra advent-prylar fram.
Många sätter till och med upp granen.
Så nu kommer denna freda att gå under lupp. 
 Vaknar till vid 02.45 ... NEJ ... tänker inte gå upp nu.
Sov.....
Vaknar 04.40 .... men vad fan ..... NEJ inte nu jag har sovmorgon!
Fatta!!!!
 
Så nu skiter jag i detta 05.50 stig upp.
En dusch en frukost lite koll här och där.
Händer inget spännande på fronten på FB, bra.
Får ett meddelande av Susanne P, vi skall ses vid 11 tiden.
Liten lunch innan jobbet.
En annan tanke slog mig i dag också.
Undra när dom kommer att tala om det,
de jag har vetat sen september??
Dagens agenda är full matad med läkarbesök, lunch sällskap, jobb och
förberedfelse av dop. Hoppas att denna dag blir som jag har tänkt mig.
Vill inte ha några upptåg.
 
 Det var ett bra besök hos min läkare och hon är väldigt bestämd.
Så det är bara att bita i det sura äpplet och köra på med det hon säger.
Sen går man hem och jag har dubbel bokat mig så klart och hur bra var det.
 
Sikt också!!
 
Så jag kör till Norsborg och träffar Susanne så vi kan fara mot Huddinge på en lunch.
 Det blir Thai/kina mat, mums filibabba gott gott.
 
En sväng på H&M, hitta en klänning till Joline  .
Oj nu måste vi böka ut oss från garaget, hu kan man bygga ett så trångt garage??
Det är SÅ precis att man kan svänga runt.
 
Så när jag kommer till jobbet möts jag av blickar och frågan,
"vad har du varit?
Du är faktiskt sen"
Nä kära kollegor jag börjar ETT!
Kan man inte gå och titta på lapparna med tiderna som hänger
vid sköterskornas dörr???
Där står det 13.00 data tryckt och utskrivet!!
Fan vad arg jag blev.
Så nu är dagen igång med ett första utbrott.
 
Andra kom strax efteråt, var uppe på tvåan för en fika med
Susanne, då jag får reda på att jag ... skall jobba där (OK )
i morgon men med två nya timmisar!
Jag känner INGEN av de boende på B sidan har ingen aning
om vad man gör eller inte.
 
Hur fan tänker man här??
Är i process om rehab för utmattning, går på 50% och får dra ett lass
som är så tungt så det bara förslår.
Och jag som inte ens får ha min SOL dokumentation.
Hur tänker man här????
 
Ner till mig och kör i gång.
Sen kommer tredje utbråttet!!!!!!
Inge kaffe till mig, jag får inge kaffe. Va fan är nu detta??
Arg som ett bi knallar jag ut till köket, då är det inget på satt.
Men va fan ........!
 
Nu är jag nästan tömd på min energi helt och hållet.
Hur FAN ska jag klara dagen???
Fan, fan, fan!
 
Nu skall jag hem klockan är fem och jag vill bara hem.
Är så sjukt trött och känner att sova ett par timmar skulle sitta fint.
Men det är ingen hitt då sover jag ännu värre på natten.
 
Middag, lite koll på nätet sen drar vi till Salem :) .
En fika hos sonen med familj.
Det är skoj.
 
 
Kramas med Joline och Johanna.
Det blev mest Joline.
Johanna var på sitt rum.
 
Jag körde Robin och  Othilia till Heron också.
Så det var ju skoj.
Tillbaka till Salem.
Sen hem. Jag skall ju upp och jobba till sju i morgon.
Sova nu.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0