Ny vecka

 
MÅNDAG
131216
Assar 
Grattis
 Eva Olsson
 
 Dagens citat
 
Så snart en kvinna tänker någorlunda snabbt
så kallas det för intuition.
 
av: Barbro Alving
 
Hej där 
Det är en ny vecka och i nästa vecka är det jul.
Hur skall vi hinna få snö som ligger kvar nu då??
För vi bör ha snö så våren får jobba så det blir en fin sommar.
Det är det som är magi i vädret. 
 
 Klockan ringer och det är time att fixa i ordning dagen.
Duschen, frukosten och lite koll på FB.
Har ett morgon pass så det är bara att ge sig av
mot mitt jobb, hoppas på flyt i trafiken så här runt
sju.
 
Måste hitta en present till Eva Olsson i dag. Som jag har nämt tidigare
så går min läkare ( som jag har haft i 24 år) i pensions.
Saknaden kommer att bli stor.
 
Har fått en ny läkare som faktiskt heter Pia, så
hon måste ju vara bra.
Hihihihi
 

Pia

Populäritet idag: Oförändrad trend oförändrad            
Placering på namntoppen 2012:                 Inte i topp 100             
Antal kvinnor med namnet i Sverige: 23269               
Antal män med namnet i Sverige: 2               
Namnsdag: 22 Februari, Se alla som har namnsdag 22 Februari »                    
                      
  • Betydelse
  •                 
  • Redigera betydelse
                   
  •                             
                Kvinnonamnet Pia kommer från latinets pius som betyder "fromm / den fromme". Pia var ett modenamn på 1950- och 1960-talet. 31 december 2005 fanns totalt 23 334 personer i Sverige med namnet Pia varav 17 462 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 44 flickor namnet, varav 1 fick det som tilltalsnamn. Äldsta belägg i Sverige, år 1848. Namnsdag: 22 februari, (1986-1992: 12 december, 1993-2000: 20 november). Pia betyder "den tysta" på fornsvenskan.
Det sägs att namnet Pia härstammar från påven Pius, men frågan är varför namnet i så fall bara skulle vara vanligt i Sverige som är protestantiskt och inte i katolska länder som Italien. En annan förklaring kan vara att namnet Pia härstammar från skånskans ord för piga som uttalas just "pia".                   
Källa: Pia Lerigon                                                   Uppdaterad: 2013-09-15                                             
Så då vet vi vad Pia kommer i från och jag stavar med ett h också.
 
Då är vi i gång och nu är det bara att ge sig av mot
Rosendalsgården. Det flyter på jobba på A sidan med Lena D.
Så det var lite synd om henne då hon blev själv vid 10.
 
 
Jag har en inre stress som gör att jag mår skit dåligt just nu, men jag jobbar stenhårt på detta.
Men det vill sig inte på riktigt. Jag känner mig jagad av nig själv på något vis.
Jag kan inte tillåta mig att detta skall ta tid.
Jag vill ha det ur värden redan i går, varför släpper det inte då??
 
Träffa min underbara läkare en kort stund på eftermiddagen.
Hon bad mig acceptera att detta kommer att ta sin tid och att jag inte
får tappa greppet nu när jag är så långt fram i procesen.
 
Efter middagen tänkte jag åka till Kastmyra på en fika men jag dog i soffa så jag är helt slut.
Det ät också så djävla jobbigt. Det är jag inte så van vid.
Men upp med hakan nu så går vi framåt :) .
 
Sova sött är nog det jag skall göra.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0