Relax dag

 
SÖNDAG
131208
 Virginia
Grattis
 
Jag får dagens ros i dag
Andra advent
 Dagens citat
 
Oroa dig bara
för viktiga saker. 
 
Om du kan strunta i de små
bekymren i livet och koncentrera
dig på det som är viktigt,
blir du mycket lugnare.
Puder på  backen
 
Hej där 
Ja det är redan söndag och jag har varit ledig i fyra dagar,
tänk vad tiden försvinner bort så fort.
Denna söndag, andra advent skall jag försöka anpassa till lugnets dag. 
 
 
 Att vakna vid 04.15 en dag som denna är lite för orättvist kan man tycka.
 Jag kom ju hem strax före 24.00 och lade mig vid ett,
lite mer sömn kan jag allt behöva.
 
Det är andra advent i dag så vi skall tända två ljus i staken i dag.
Det kommer bli så fint, mysfaktor Hugo.
 
Jag har funderat över en sak, vilket jag ofta gör när jag sitter ensam på morgonen,
Som jag skrev rinner tiden så snabbt för bi och det är så svårt att
förstå att människor skall hålla på att bråka och vara besserwissrar.
Familjen är en av det viktigaste man har och då är det viktigt att
låta barn vara barn och bara njuta av tillvaron med mamma och pappa.
 
Julen står för dörren och vi vet att denna högtid är till för barnen,
ska det vara så svårt att låta den vara för barnen då??
En tanke bara. 
Dagen går sakta i gång och familjen håller på att vakna till liv.
Nu är det bara jag som sitter och myser med kaffe och ljus.
Jo frukosten är redan ett minne blott, men duschen den kan vänta.
 
Men dagen rullar på jag har inge särskilt för mig, jag städar lite och
vattnar blommor, mina blommor på ballkongen ser allt fina ut,
Jag har ju lite värma där :) .
 
Det är adventsfirande i dag och det blir väl lite glögg och kaffe.
Skulle ta sig till Vårsta men det blir väl nästa söndag, har lite ont om tid i dag.
Jag skall ta och fixa maten också,
falsk valevska,
det är en mos bädd med kokt torsk blandad i bea,
och riven ost uppe på.
Detta ställer man i ugnen tills moset/ osten är klar (gyllenbrunt).
 
Jag tar en fika hos min granne, skulle bara vara där någon timme.
Men fan tiden rann ut, var hemma 23.30.
Nu gör jag natt.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0