Till Jerry

 
MÅNDAG
131230
Abel & Set  
Grattis
 Dagens kock
Jerry
 
 
God mat
Tack
 
 Dagens citat
 
 Alla revolutioner har hitintills bara bevisat
en sak, nämligen att mycket låter sig förändras,
bara inte människor.
 
av; Karl Marx
 
Hej där 
Det är dom sista självande dagarna nu.
I dag den sista måndagen år 2013 .
Det är ju magiskt, med tanke på att den bara kommer att
finnas i minnet och eventuellt på kort som för min del.
Vi tar och kollar in denna dag.
 
 Det är som att trycka på en knapp, jag vaknar tidigt.
Upp för att ta en lätt frukost eller snarare bara kaffe.
Frukost blir klockan nio på Kasmyrabrinken.
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
Lite energi intag på morgonen tillsammans med kaffe ....
kanske inte de ultimata men ....... det funkar för mig
i dag. Och det var ju jag som skall ha energi intaget.
 
Så jag är då redo för en dusch och på med paltor.
En ljuvlig dusch och en liten tid för mig själv.
 
 Nu är det bara att packa in Ellie och Fredrik i bilen och ta dom
till Camilla, dom skall vidare befordra dom till Arlanda i kväll.
Men en frukost här först.
 
Då far jag hem för att kolla upp när gubben skall gå till läkaren.
Jaha ja det blir vid ett, jag då blir vi sena till Jerry men
det gör väl inget kan jag tänka mig.
 
 
Rickard kom över på en kaffe och hjälpte gubben med något
på datorn, eller på ett spel dom spelar.
Det är alltid massa spel hit och dit när det
gäller gubben.
 
Så jag hinner att städa lite och få i ordning i köket.
Det är kul mes gäster men det blir alltid så stökigt.
Så nu är det klart och man kan relaxa en fem minuter
och invänta gubben.
 
 
Nu är det klart för avfärd, det är många mil framför oss.
Stallarholmen här kommer vi.
En timme senare är vi framme och det var bra för nu är jag kaffe sugen.
Jag behöver verkligen en kaffe nu.
 
Julklappar kommer när som tydligen.
 
Här är ju skoj farfar har en stadig han som kan hjälpa till.
 
Ja så nöjd och glad tjej.
Hon till och med bjöd på en puss när hon skulle sova.
 
En kille som gillar att smaka på allt han fick.
Nu är det hemfärd och det tar sin tid.
Bilen blev lite skum och jag vet inte men tror något har frusit.
Skall ta och kolla det i morgon.
Nu är det hem och kolla på
Tre musketörerna.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0