Till min bror

 
FREDAG
131227
Johannes & Johan 
Grattis
 Min älskade bror.
 
 
En super trevlig middag,
som alltid.
 
 Dagens citat
 
Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt.
 
av; Voltaire
 
Hej där 
 Nu kör vi på i strumplästen,
jul ut nyår in.
Vi har några dagar emellan bara sen är det full spruta.
Freda först.
 
Har haft en hyfsad natt och det kan bero på att jag hamna i
mat koma i går :) .
Men nu är det morgon och jag tar min enkla frukost och
sen är det bara att tända ljuset och inta energi. 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Så nu kan dagen komma som den vill jag har fyllt på med
lite energi, det är så viktigt och för mig,
jag det är A  - O för mig just nu.
 
Håller på att hitta tillbaka, känner lite glädje och det har gjort gott
att fira julen med barnen, visserligen var för sig, men det gör inget.
Nu är det bara att njuta av minnen och känna glädjen.
Det är så viktigt för mig att få ha det lugnt och sansat hoppas
de förstår det.
Min dag är i dag kan nog bli en smula stressigt.
Jag måste tända ljus på gravarna i dag.
Och jag skall hämta Ellie på Flemingsberg i eftermiddag.
Och äta middag med min bror.
Vi får beta av en sak i taget och se hur det blir.
Nu är det morgon och frukosten är klar, så då skall jag ta mig in i duschen så.
Fixa iordning sig för dagen.
 
Har fått en lite hint från en av mina läsare,
fel datum och bortsprungna dagar,
hehehe.
Men ....
 
 
Jag är en kvinna som står för mina fel och brister.
Så dom har helt enkelt glömts bort, dock hittade jag 
lördagen 21 december i mina gömmor.
Den var nästan färdig skriven men ej markerad. 
Så nu ligger den ute med bilder på trollungen som var hos farmor då.
 
 
Skärholmen först för att leta efter en konstig bank.
Sen köpa hår och rak permanent till Saga. 
Så nu hem och ser att klockan tickar för fort, inga ljus i dag heller.
Fan ........
 
 
Nu är det en fika hos Camilla och fixa Sagas hår.
Det kanske behövs en rak permanent till om 8 veckor.
Hon har riktigt långt topp hår och det ser så fint ut.
Ny rakat, nytt löshår och rak topp.
Fint skall det va.
 
OK nu skall jag plocka upp Elisabeth och Fredrik från Tumba.
Dom tog tåget till Tumba själva, så blir det en kaffe och lite snack.
Dom går och tar en mat bit medans jag och Ari skall på middag hos bror min.
 
 
Klockan är nästan sex och jag kan hålla tiden med marginal på fem minuter plus.
Det är så att min gubbe är väldigt dålig på tids uppfattning.
Han felar på trettio minuter till upp åt en timme.
 
 
 
Nu är det i alla fall middag. Gott mycket hemmagjort.
Satt och snacka och hade det så trevligt.
Fick efter maten och mer snack.
 
 
 
Sent om sides är det hem som gäller, jag kör så den går säkert till,
hahaha
Väl hemma vid 22.45 snackar lite med Ellie och Fredrik.
Vi tar en kaffe och Saga är med.
 
Nu är det natt för mig trött är jag.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0