Bytt pass

 
ONSDAG
 
20130220
Vivianne
Grattis
 
 
 
 
 
Godmorgon
Då är det en dag där jag har bytt pass, jag jobbar kväll.
Nu först är det frukost på med träningskläder och ner till Flex.
Lite mer än en timme senare är det tid att ta sig hem.
Har promenerat och kört lite maskiner för axlar, rygg och mage.
Lite varm sol också.
 
Hemma efter att gått upp för den långa backen till Storvreten.
Nu är man svettig Hugo.
Dricka lite svettas klart och sen duschen.
En go fika och lite mail koll.
 
Samtal från socialtjänsten, Linnea är lite förundran hur Falkbergskolan sköter sig.
Men det skall tydligen vara OK att lärare kastar sudd på elever
visar ut dom och skriver då frånvaro. Så OK gilla läget tycker dom,
men dom muckar med fel mamma !!!!
Nu blir det hus i helvete.
Linnea skall ta vid och då är socialen inkopplad.
 
Lite mer kaffe sen köra bil.
Vi tog vägen förbi IKEA för en lunch.
Dock inte på restaurangen den var proppad.
På fiket två trappor upp.
Sen bar det i väg till Rosendalsgården.
 
Vilken dag det vart på jobbet, vilken entré jag gjorde.
Kommer in på AVD: och fick en så där tre stycken som
gav info om olika saker, ska göra har gjort "L"
Det var bra går vidare hämtar kaffe och går till personal rummet.
Här öppnas dörren och jag säger 
>hej<
Var på jag får till svar, >jag behöver din hjälp< typ
Hahahaha
Jag vänder i dörren går ut skrattar och säger
>Vi tar om detta<,
kommer in igen och säger 
>Hej>
Och då händer det,
POFF
Koppen bara hoppa ur handen på mig.
HAHAHAHAHA
Hela golvet, väggen och allt.
Kaffe, kaffe åter kaffe.
Så nu fick jag ett stort städ jobb.
HAHAHA
Och stackars Mariella hann aldrig säga vad hon skulle ha hjälp med.
 
Massor att göra och så bra team.
Vi var klara i god tid och det är skönt, vi alla var nöjda
och känner att det var en bra kväll.
 
Sluta nio och det gjorde Renata med, jag glömde
fråga om jag skulle kunna åka med henne.
Men vad gör det jag körde ju bilen.
 
Så väl hemma vart det bara en kopp kaffe och sen sängen
TRÖTT
 
 
GOD NATT
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
På återseende.
 
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0