Dag 13 av 14

 
 
LÖRDAG
 
20130209
Fanny & Francisk
Grattis
 
Min underbara säng
 
 
Godermorgon
Ni som läser denna blogg, det är roligt att ni är inne ibland och tittar runt vad jag skriver om.
Det kanske inte är det allra viktigaste i livet men det är lite av vad som händer i en vanlig människas liv.
Hur det kan se ut i värkligheten. Inga på kostade leende utan vara äkta känslor till mina nära och kära.
Jag är en sådan person som gillade dagböcker för att kunna skriva av mig om olika saker.
detta med bloggandet passade  mig perfekt och jag kan vara arg i bland på en person eller något.
För ibland måste man få säga sin mening just nu just då i det ögonblicket gillade jag inte ditten eller datten.
Om alla försöker att vara raka och sanna mot sina medmänniskor och sig själv då skulle det underlätta en hel del i världen. Jag har skrivit det förr och jag skriver det nu, man behöver inte älska alla men man skall visa respekt. Sluta och vara så jag upptagen och ha respekt istället. Det är en himla tur att vi är olika för annars skulle samhället vara ännu mer idiotiskt.
 
Att bara le mot någon du möter är en så enkel sak att utföra, eller att vara glad och positiv när du kommer till jobbet, krama dina barn, älska din fru/man/sambo/ lägg energi på att se till att vardagen är bäst för alla.
Min livsfilosofi skall jag börja lägga ut här varje dag.
Kommer ni i håg
LEJON KUNGEN?
Pumbaa och Timon sa ett par saker i den filmen som jag tycker alla skall tänka på.
Min livs filosofi.
 
"Hakuna matata,
det är ord som är bra,
inga bekymmer"
 
Hakuna Matata, det är ord som är bra.
Hakuna Matata, gör att man blir glad!
Inga bekymmer, man är lycklig var dag.
Är en härligt fri, filosofi.
Hakuna Matata. 
Min dag börja med en dusch och den viktiga frukosten. Nu skall det bli ordning och reda här
och på mig också. Har bestämt mig för att nu är det hög tid att börja träna efter julen
som man skall skylla på av någon anledning.
Det låter väl bra och då kör vi på det.
 
Dagens agenda är inte så fullspäckad som jag trodde, måste lämna in min lur
och sen är det bara att gå till Rickart som har mottagning i dag.
 
Killen blir 30 och det skall han fira.
Vi kommer att gå dit runt 15.30 tror jag och stanna ett tag .
Jag skall ju till körskolan på söndag.
 
Så nu rullar dagen i gång..
Min lur vart inte inskickad till lagning, jag skall försöka resetta den. OK Lycka till Phia.
Sen var vi runt världen och leta bord; Hornbach, Rusta; Jysk då kom man på loppis.
 
Så iväg dit för att köpa ett bord. Jaha Rickard ville ha stolar också.
Lämna dom och handla blöjor till Linus, sen hem och fixa I ordning sig.
Nu var man klar för fest.
 
God plock mat hos Rickard och Jessica, Det var många som kom fas Rickart
är lite dåligt. Så nu är festen i gång. Jag tog lite lax och annat gott.
En Dummle satt fint och kaffe med tårta.
 
Det vart en liten stund för att sen ta en promenad till Branta backen.
En film och en kopp kaffe sen hem, och på vägen hem tappa jag min kamera.
Jo det är sant jag tappa min kamera när jag tog upp nyckeln.
Klantigt.
 
Kom på att jag missa melodifestivalen i dag också, då har man inga låtar att
klaga på i dag. Det var ju trist. Hoppas bra låtar kom med till finalen.
 
Nu är det bara sova kvar och att publicera detta med lite dilder från i kväll.
Ha en bra kväll
 
GOD NATT
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
På återseende.
 
 
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0