Dag 4

 
 
20130131
Ivar & Joar
Grattis
 
Rasmus
Han skall ha alla roser i världen.
Tack för din insatts
 Dagen höll på att börja kl: 3.10 i morse, men envis som jag är blundade jag
hårt med ögonen för att sen sjunka ner i sömn igen.
Oh vad lättad jag vart när jag vakna 6.30 i stället. Då var det ingen fara att komma
upp, in i duschen och sen in ta min frukost.
 
I dag ska jag upp till BB och ta en fika med Camilla och Thomas, Ari skall jag väcka vid 9 tiden.
Så jag har en stund för mig själv nu innan Robi9n ska upp,
Skönt.  ..... Men vad är detta, Ari kommer ut vinglande till köket och letar
efter Alvedon.
 
Oj vad han är varm, han har blivit sjuk under natten
Det var inte vad jag ville
se i dag när jag hade planerat att åka till sjukhuset.
Nä det var attans otur. Ari gick och lade sig igen och jag satte mig vid datorn
och undrade vad jag skulle ta mig till i dag. 
 
Robin kom upp 7.15, seg som han bruka, Saga sov hos
Hanna efter som dom är lediga från skolan.
Robin gick ungefär så där 15 min över 8. Jag tog lite kaffe och
fortsätter att bråka med att få in bilder på bloggen.
Det går inte så bra men det blir bättre.
 
Nu var klockan tillräkligt mycket så jag kan ringa till Camilla.
Då ringer hon, vilken tankeöverföring.
Jag berätta att Ari var sjuk och att jag då avstår att komma om
det är så att jag bär på smitta.
Thomas kom för bi för att hämta nyckeln och det var kul att se att han var
piggare nu än när jag såg honom i går.
Så nu är det ytterligare dö tid, vad ska jag nu hitta på??
 
Plantera om balkongblommorna .. Ja det kan vara något.
Se vad fit det blev. Ny jord och lite vatten,  det gör susen.
 
 Vad gör man sen jo intar lite lunch, ris, kyckling och sås. Det var de.
Nu är det bara att städa och plocka lite. Förbereda middagen,
prata lite med Nea om ditten och datten.
Nu är maten klar och då ringer min mobil.
 
Det är en kille i andra ändan som säger att Robin har fallit i hopp
på Flemingsbergs station.
VA!!!!
Vad händer jag fatta ingen ting killen som heter Rasmus
säger att abulansen kommer och hämtar Robin,
dom åker till akuten på Huddinge.
 
Jag tappar konceptet totalt.
Va fan inte igen tänker jag, vad har Robin nu för sig.
Springer runt i lägenheten och skriker massa obegripliga saker.
Ari kommer upp och kör oss, Saga och mig till sjukhuset.
 
Jag råka ringa Nea mitt i allt stå hej och stressa dom i Salem.
Fasen vad man blir korkad när man blir chokad och stressad.
Väl på akuten säger jag fel person nr och dom hittar inte honom.
Då kommer ambulas killen och skall skriva in Robin.
Då följer jag med dom.
Där är han ligger på båren lite lätt livlös, vafan händer.
Rasmus var alldeles chokad och var super ledsen.
 
 
Dom drog i väg med honom till akutrummet och tog massa prover och så på
honom, ingen tog hand om Rasmus. Så jag trösta honom
han ringde till sin mamma och hon kom.
Men vänta nu ... det är ju Annette, en tjej jag och
Eva promenerade med för så där 10 år sen.
 Världen är så liten att det är inte riktigt klokt.
 
Nu är vi tillbaka på Robin som börjar vakna till och det är ju OK,
men man undrar ju vad har hänt.
Jimmie och Nea kom till sjukan också, det kan jag förstå för jag var
nog ganska hispig.
 
Vi fick åka hem vid 20.30 och det var nog ganska skönt
tycker Robin men inte jag. Han mår piss dåligt just nu och
svårt att riktigt veta vad det är som är fel på honom.
Fler prover kommer att tas och man skall kolla upp honom lite bättre.
 
Nu är jag trött och behöver sova. kommer att ligga på soffan i natt.
Vill inte sova bredvid en sjuk man.
Nej nej ingen bra ide.
 
GOD NATT
 
På återseende.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0