Lillördag

 
ONSDAG
 
20130213
Agne & Ove 
Grattis 
 
 
Mitt härliga sunda liv
Detta är pepp talk till mig själv.
 
 
Hej och hå
Goder morgon, nu drar jag till gymmet snart.
Har startat med att gå dit känns bra. Kommer att göra det på morgonen.
Mellan 06.00 och 06.30 kommer jag vara där.
Så skönt.
Sen var det bara att promenera hem i uppförsbacke med modd, hur tungt som helst.
Väl hemma så var det bara att varva ner och få kroppen att svettas färdigt.
En lång och skön dusch, en kaffe och lite slappar tid.
Det ska komma killar och spola avloppen i dag, rören är så smala
här så de måste högtrycks spolas.
Det är en himla tryck i dessa spolningar oj oj oj.
Det tog 20 minuter så var alla avlopp spolade, redigt.
 
Gubben vakna till och undra om huset skulle ramla i hopp.
Han är en riktigt slö skit just nu, ficka skulle han ligga i sängen
och sova och äta hela dagarna.
Snacka om tragiskt liv.
 
Tur att jag tvingar honom att göra saker.
Det är inte hälsosamt de han håller på med.
Hoppas han inser det med tiden själv också.
 
Nu var det ett samtal hos kuratorn, det är alltid lika lyftande.
Hon är en ducktig kurator. Hon ska börja med taktil massage på mig nästa gång.
Det kan vara bra eller inte. Få se hur jag reagerar på det.
 
Nu är det till jobbet, har ett möte 13.00 som jag hinner till hurra!!
Vad tar man upp där, jag vill att v skall ha mer
respekt mot varandra, vi är kollegor och skall jobba
med varandra inte emot.
 
Vi behöver inte vara bästisar men det underlättar om vi respekterar varann.
Det ska inte vara så att man känner sig påhoppad, eller mobbad på sin arbetsplats.
Sjukt.
På möten skall vi ju bara prata om arbetet hur vi skall få det att fungera bättre,
inte hur alla skyller på alla eller andra tokigheter.
Nä fram med respekt nu tjejer.
 
Så då har man ett kvälls pass att ta sig igenom och jag har köket.
Det är så bra jag gillar de faktiskt. Man har
sin egen tid där.
Jag gillar kvällar hur som faktiskt.
Gubben hämtar mig nio och sen tar vi en sväng för bi
Falkbergskolan för att plocka upp Saga.
Hon har gen repet i dag.
Hon skall uppträda på Valentins rock i skolan i morgon.
Så det är stressigt för henne.
 
Väl hemma är det bara att varva ned och
sen ta en plats i sängen för att sova.
 
GOD NATT
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
På återseende.
 
 
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0