Lördag

 
LÖRDAG
 
20130216
Julia & Julius
Grattis
 
 
Joline och Linus
 
 
GOD MORGON
 
Vad göra i dag?
Jo morgon rutin är det inge fel på.
Allt i sin ordning;
Jag går upp tidigt,
Jag tar en dusch,
Jag äter min frukost och skriver på bloggen och facebook.
Jag tittar på min mail.
 
Inga konstigheter.
Men i dag kommer gubben upp tidigt, Va?
Vad ska du?
Ja ha ja han skall besikta bilen, den hämtade han i går.
Då får jag köra den hoppas jag.
Jag sitter här och har det lugnt och skönt inget som stör
och allt är tyst och stilla.
 
Hej nu kommer gubben hem, vad fort de gick.
Ja besiktningsmannen tittade bara på alla 2:or.
Det vart en tvåa kvar. Air bagen lampan lyser där.
Så den måste fixas men det kan dom inte på verkstan.
Måste säkert lämna in det till SAAB.
Och vilken verkstad mekar SAAB då??
 
Nu skall vi ut och köra, vi skall bortåt Nynäshamn och det blir skoj.
Vad det var länge sen jag körde min bil.
Det tar bara ett par minuter sen är det full rulle igen.
Mot Nynes alltså.
Vi är ute i två och en halv timme.
Gubben blir en smula matt och känner sig dålig.
Han verkar ha feber men det hoppas jag inte att han har.
 
Väl hemma igen kommer sonen med lill-grisen.
Jag skall ha Jolin ett par timmar.
Nu blir det promenad till centrum och handla lite
sen en längre promenad hemåt.
Bra för tösen att få sova utomhus.
Har sällskap av Camilla på promenaden.
 
Då var man hemma igen, vi får väl leka lite jag och
Joline samtidigt som jag skall göra maten.
Jolin skall äta här innan hennes far kommer och hämtar henna.
Vilken underbar dag med Joline jag har haft.
Älskar dig trollet.
 
Oj nu fick jag kaffe besök, jag satt och väntade på att Anna skall
komma då kommer Camilla, Thomas, Wilma och Linus.
Men ingen Anna dyker upp.
Då är vi tillbaka på ruta ett då.
Jag har inte tid i morgon för vi skall storstäda.
Och alla skall hjälpas åt.
 
Ja ja hade nog inte väntat mig något annat.
Kvällen vart ju trevlig ändå med fam. Karlsson.
Nu skall vi väl ta det lugnt och kolla på melodifestivalen.
Jag ble kopiöst trött och slumra flera gånger.
Om rätt melodi gick vidare?
Ja jag vet inte, kvalitet på låtar är inge bra.
 
Sova nu äntligen när Robin dyker upp.
God natt världen och ha en bra sömn.
 
 
 
 
GOD NATT
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
På återseende.
 
 
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0