Sista semesterdagen

 
20130210
Fastlagssöndagen
 

Fastlagen och fastlagssöndagen

Fastlagssöndagen, varför heter den så?  Av gammalt är fastlagen de dagar som är avslutning på förfastan. Fastlagen är tre dagar lång. Fastlagssöndagen, blåmåndagen och fettisdagen. Det är kalasdagarna före den långa fastan. Då festade man på semlor men denna sed att äta semlor har numera spritts ut över hela tiden från januari och framåt.
En härlig semester
 
 
 
Godmorgon
Detta är min sista semester dag för denna gång. Jag vill vara ledig nu när Kottis kom,
så man får ta kort och lukta på honom. Det har varit några dagar som
man har hunnit med att träffat honom. kul är det.
Många lyckönskningar till lilla familjen.
 
I morgon är det åter jobb och det är skönt på sätt och vis.
Vardagen kommer som den ska. Man behöver båda delarna och
denna vinter har varit mycket hård och många sjukdomar har
blandats i hopp och det blev starka baciller som sprits överallt.
Nu skall vi sakta men säkert ta oss mot våren.
 
Det var ingen konst att vakna kl: 6 i morse det är bra att förbereda sig.
Intag av frukost före duschen. Har tittat runt på FB och lagt ut bilder på Rilles fest
 
Det var många i släkten som var där och det är ju skoj. Några kompisar också.
Min dag i dag kan vara lite späckad på så sätt att jag har saker inplanerade.
Ett; loppis i Salem, och lunch hos sonen med fru
två; Körskola, teori
Tre; måste öva på Bonniers körskola på datorn.
Sen är det mat och kväll och avslut i ett varmt bad.
Många saker att hinna med.
 
Dagen börjar lugnt och sansad det är vad jag måste ha innan allt rullar i gång.
Så nu kör vi så det ryker.
Ingen är vaken så det är bara för mig att tassa ut och ta bussen till Salem.
Väl där går jag och hämtar Nea.
Vi promenerar till skolan som har loppisen.
 
Det var inte så många bord vill jag lova, men lite var det i alla fall.
Hitta lite till Joline och Amanda. Kottis fick lite också.
Träffa på mitt hjärta och bulldozer. Vi fika en stund,
det var mysigt.
 
Vi vart nöjda där vid 12.30 så då köper vi lunch och går hem till
familjen annorlunda.
Lillprinsessan sover så henne vill jag inte vecka.
Efter intagen lunch kör min underbara son mig till Tumba trafikskola
där jag skall plugga tre och en halv timma.
 
Så hem i kylan det var inge skoj.
Men det går ju om man måste.
Väl hemma lukta det mat och det blir fläskfilé och grönt.
 
Ett varmt bad ska göra susen i kväll, var lite lat och ville inte köra trafikskolan.
Tar det en annan kväll.
 
Dagen slut.
Ha en trevlig kväll
 
 
GOD NATT
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
På återseende.
 
 
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0