Söndag

 
SÖNDAG
130224
Mattias & Mats
Grattis
Trollungen
Hon var och hälsa på
 
 
 
 
Godmorgon
alla glada med människor.
Vi har i dag kommit fram till den lediga dagen enligt religionen.
Den dagen alla skall ta det lugnt och bara umgås.
Hur är det i dag då??
Här måste jobbas och slita för att få brödföda för dagen.
Och många barn som tar skolan på allvar pluggar och sliter denna dag.
Var det så vi skulle ha?? Var det inte så att vi skula vara med familjen och till och med gå till kyrkan.
Var tar världen vägen??
Nå ja jag har en arbetsdag och det är väl tur att jag jobbar på helger för att hjälpa andra.
Upp och in i duschen, äta min frukost och en liten morgon hälsning på facebook.
Nu skall jag skaka liv i gubben så jag kommer i väg till jobbet.
 
 En dag full av aktiviteter. Det rulla på hela dagen och jag känner att det
var en mycket bra dag. Inga stora konstigheter. Ett tu tre så var dagen över.
Men känner att man inte han det man ville kanske. Men det var bra ändå.
 
Gubben hämtade mig och jag körde hem.
Väl hemma så hade gubben fixat lax i ugnen. Det var smarrigt.
Och vi fick besök av Sonen med familj.
Så kul att du kom Jimmie det är så roligt, jag kan känna glädjen
i dig och det glädjer mig.
Bus trollet går nu kan man nog säga, lite tultar, men det går framåt.
När hon vill komma undan eller hämta något kryper hon så klart.
Vilken ängel detta är charmig som få.
 
Det var ett långt besök och det var så skoj troll ungen blev trött vid 19.30
så då for dom hem. De större barnen var inte med men dom,
skall jag hinna se på fredag eller så.
En dag på lekslottet kan ju vara skoj.
 
Kolla in TV:n och var trött som man skall vid denna tid på dygnet efter en arbetsdag.
Skall sova nu
 
GOD NATT
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende. 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0